Myyyskväll! :D

Idag har jag mest tagit det lungt, vilket har varit helt underbart! Dagen började med att jag hade bestämt med optikern kl halv 11, HALV 11 det är inte likt mig att bestämma så tidigt (under ett lov) men jag kommer ihåg hur det var när vi bestämde tiden, jag var stressad och ville bestämma en tid snabbt och på Optiker Persson är de rätt upptagna så jag tog första, bästa tid.

Hur som hellst, när jag vaknade av alarmet kl 09:05 kändes det otroligt omöjligt att gå upp. Jag stack ut en fot utanför täcket och det var mycket kallt om man jämför med värmen under täcket. Mitt beslut blev att snooza 10 min, sedan 10 min till, 10 min till...och sådär fortsatte det. I alla mina drömmar drömde jag om att jag bestämde en annan tid hos optikern. Det var alltid olika platser, men drömmarna slutade alltid med att jag ringde till optikern. Till slut efter att ha snoozat hur många ggr som hellst tvingade jag mig upp för att ringa. Tiden blev kl 14:00 istället vilket passade min planering mycket bra. 

Efteråt satte jag iväg till 119 för att åka hem till Lovisa. Hos Lovisa väntade god mat, pasta med ostsås, MUMS! =D. Sedan såg vi på film och käkade glass, också gott ^^.
Så såg vi på en romantisk, amerikansk film. Kommer inte ihåg vad den hette, men det handlade om en tjej och en kille som var kära i varandra. Tjejen som hette Jamie bar på en hemlighet. Hon hade leukumi och hennes behandlingar hade slutat verka.Filmen var sorglig men väldigt fin. Killen i filmen sa att deras kärlek var som vinden. Han kunde känna den, men inte se den. Det var vackert sagt.


 
Foton: Lovisa
Av: Lisa


Foton: Lisa
Av: Lovisa

Efteråt slog jag och Lovisa oss ner framför pianot, Lovisa satt och klinkade medan vi sjöng tillsammans. Det lät riktigt fint. Jag är imponerad över hennes pianokunskaper(y). Det fanns en gång i tiden då jag spelade piano, men nu är mina pianokunskaper rostiga =P. Får se om man förbättrar dom i framtiden, (=


När vi sjungit lite trudelutter kom sockersuget igång hos Lovisa, så hon kom med den brilljanta idéen att vi kunde baka kladdkaka. En fjärdjedel av smeten käkade vi upp, sjukt onyttigt och sååå gott! ^^
Kakan fick jag tyvärr aldrig smaka, var tvungen att åka hem. Men den var säkert god.



När jag kom hem gällde serien HEROES, sedan blev jag mycket inspirerad att ta bilder (som jag ofta blir)



Nu är det läggdags! sov gott! ^^

Kommentarer
Postat av: sebbe

Jag vill också ha lov och kladdkaka! sparade du nåt som jag kan få? ;)..

2008-01-08 @ 21:34:44
URL: http://sebbeki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0