Nyårsafton och Nyårsdagen


Man skulle kunna tro att min första tanke efter en lång dag på jobbet borde få mig jättetrött och sugen på att sova. Svaret är ja, jag är jättetrött och sugen på att sova. Dock är jag, som många andra är en riktig nattuggla så även om jag har gjort mig iordning för att sova och är trött så kan det alltid vara kul att ta en titt på internetsidor. Internetsidor som t.ex. facebook och allt möjligt som man kan hitta.

Min nyårsafton började på en förfest hemma hos min pojkvän, Erik. Jag hade i all hast tagit med karaoke och spelet "Let's Dance" som jag fick av Karin i 19:årspresent. Det komiska var att microfonerna och all utrustning var med....eller ja...förutom karaoke-skivorna. Man glömmer alltid något.
Kvällen började med att jag, August och Erik åt Tacos hemma hos Erik. Efter maten kom en glad Sofhia och förfesten kunde börja. Med cider och Let's Dance-spelet så kunde frågesporten börja. Vi hade som regel att de frågor man inte kunde fick man dricka på. Det roliga med det här spelet är att det verkligen kan komma busenkla och mycket svåra frågor.
August var nog den som förvånade mig mest. Det hände ett antal ggr att jag skrattade åt svåra frågor och tänkte "haha som om någon kan det där" och samtidigt ser jag en funderande August som efter några sek utbrister med det rätta svaret. Mycket chockerande hur allmänutbildad han är. Sofhia och jag som också ville vara det försökte snoka fram hur han lärde sig allt, men fick dock inget veta. Jag ska nog läsa tidningen oftare tror jag.
Efter spelet spelade vi ett TV-spel som hette Viva piñata. Ett roligt spel som tar fram de flesta sidor hos en själv,
Efter att många ringt och tjatat på att vi skulle komma var det dags att ge sig iväg. Sofhia och jag som hade sett fram emot en fest på Black horn, men fick veta att alla skulle dra ut på krogen så innan 12-slaget så planerna förändrades. Vi drog till Otten. Kvällen var underart rolig. Jag och Sofhia sjung och tjoade in det nya året framför en massa vackra fyrverkerier. Kvällen blev verkligen lyckad. Träffade en massa trevligt folk som t.ex. jobbarkompisar, danskompisar och barndomsvännerna Julia och Fani. Vilken underbar stämning kvällen hade. Vi dansade loss natten lång.


Jag, Sofhia och Markus


Utsikten


Schkååååål och Gott Nytt År!


Mysigt!


En misslyckad, men häftig bild



Nyårsdagen dock var en annan femma. Med ca 4 timmars sömn gick jag upp för att göra iordning en matlåda och göra mig iordning för jobbet. Efter 9-timmars jobb drog jag hem för att äta och se den spektakulära "Victoria Secret Fashion Show". Wow, vilken underhållning. Tänk om de hade shower oftare.
Nu har jag fastnat framför datorn för länge, måste tänka på morgondagen också.
Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa boken "Om jag kunde drömma", även känd som Twilight.
Sov så gott och ta hand om er.


Gorgeous or what?


Kommentarer
Postat av: Sofhia

De var underbart kul at fira nyåret med dig babe! Lätt ett av de bästa hittils. Roligt och anorlunda med tv spel och ost och kex plus en härlig utekväll med otroligt mycke dans:D <3

2009-01-06 @ 00:05:04
Postat av: Fani

noll minne utav att jag träffa dej x| juförsej har jag inte många minnen efter tolvslaget..gaha! blev lite för mkt alltså, minst sagt xD sööta bilder , va fin du vaar! :) puss(L)

2009-01-11 @ 02:45:19
URL: http://glikia.blogg.se/
Postat av: Josse

Verkligen älskade VFS ! ¨Håller med, de borde verkligen ha fler sånna shower per år! Man får inte nog med bara en:)

2009-02-13 @ 13:57:27
URL: http://shopholicer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0