Mli och Lisa talar ut om gårdagen

well, it all started a loooong way from home. A conutryside where farms and fïelds was the only things our eyes could see. suddenly, a tent appeared between trees and bushes.




Det  var så att en pöjk som hette Emil hade fyllt hela 18 somrar. Han hade valt att fira det i 2 stora partytält och i en lada med dansgolv, discolampor, DJ och militärnät. Det var ute i landet ingenstans som hette Gisselö. Vi må säga att den första kommentaren som kom ur våra munnar när vi anlände till ladan var "Ska vi vara här ?" Kvällen urartade sig och det visade sig vara en fest iaf. Vi kände inte en enda kotte, men efter en tid av social samvaro så kände vi oss som två i gänget av bönder, stadsbor, nyköpingsbor och götebörgare.

Det var dags för kisspaus. Den där drickan hade gjort sin gång. Så jag och Mli begav oss ut i den mörka skogen på jakt efter en så kallad toalett. I vanliga fall är skogen en enda stor toalett, men i detta fall var det  svårt att finna ett hörn att få vara ifred när folk gick ut med sina hundar mitt i natta. Till slut fann vi det vi letat efter, ETT TRÄD.
När jag satt på huk och njöt av min lilla paus började jag plötsligt känna en bitande och brännande känsla där bak. Jag trodde först att det var myggor som hade satt sitt mål på mig...men det visade sig vara några agressiva brännässlor som jag missat i skuggan av den mörka aftonen. Jag reste mig hastigt upp och sa till Mli "Det känns som att jag har eld i baken" . Jag sprang till närmsta sjö för att släcka "elden"...ne nu gick det för långt. Det sista hände faktiskt inte. Kvällens händelser var oförglömliga. Det blev en massa dans och låtbytande. Man hann aldrig uppfatta vilken låt man dansade till för plötsligt byttes låtarna om och om igen. När kvällen började lida mot sitt slut fick vi skjuts hem av en ängel vid namn Marcus. Det var en mycket intressant resa.

THiii ÄNd(a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0