Har börjat igen

Innan jag fortsätter uppdatera om Cypern tänker jag berätta om "Nutid".

Nu på ett fåtal dagar har jag satt igång med målandet igen. Det känns helt underbart. Jag har haft ett långt uppehåll. För det första har jag inte så ofta kännt tillräckligt stor lust för att måla och för det andra har jag nog varit lite rädd för att jag inte skulle måla lika bra längre, men kunskaperna finns tydligen kvar. Så det känns verkligen jättebra. Jag gillar verkligen att måla av saker. Det är spännande att se hur resultaten blir och dessutom se hur pass likt målningen blir den riktiga bilden.
Så nu har jag som mål att göra minst två tavlor till, en till köket och en till mitt rum. Tavlorna ska bli jättestora så jag hoppas verkligen de blir lyckade, men det tror jag att de blir. Speciellt om jag lika bra flyt som jag hade idag. I

dag var jag med Jessica, hon sov över hos mig till idag. Jag var krasslig så Jessica kom hem till mig och hade filmkväll. Vi såg på filmen Neverland, åt ostbågar och drack Cola, asgott!
Filmen var helt okej, men inte riktigt till våra förväntningar. Johnny Depp var ju dock med i filmen och som den bra skådis som han är så gjorde han filmen till en bra film.
Det var himla kul att träffa Jessica. Det var så himla länge sedan. Babblade om allt möjligt gjorde vi.

Sedan på något vis fick vi för oss att måla. Vilket var en mycket bra idé. Jessica målade av ett kort från en kalender jag har. Hennes målning blev cool, och hade starka färger.
Jag blev nojd med min målning och även Jessica gillade den. Hon gillade den så pass mycket att hon ville att jag ska måla en målning åt henne. Det blev jag smickrad av. Det ska bli spännande att måla den bild hon ville ha avmålad. Ni kanske får se den i bloggen en dag.

Här är målningen jag från idag.

En bild jag målat alldeles nyligen.

Cypern

Dag 1  - Hemlighetsstämplat (skämt o sido, tog faktiskt inga bilder dagen då vi kom dit)

Dag 2 - Jag och Erik vaknade till en underbar morgon, en otroligt varm morgon, men hellre Cypern och värme, än Sverige och kyla. Utsikten var fin utanför och det var helt underbart att ha balkong. Eftersom jag annars bor i radhus så har vi självklart ingen balkong.
Som ni säkert märker så var jag inte så aktiv i början, men det blev bättre.

EGO, jag vet =D

UTSIKTEN

Dag 3 - Nästan varje dag började med ett dopp i poolen. Innan så smörjde vi in varandra med solfaktor. det behövdes verkligen. Så passade vi på att ge varandra massage, vilket var väldigt skönt...tyckte jag iaf. Erik tyckte inte alltid det, inte när jag hittade hans muskelknutar iaf. Då vare bara att bita ihop. Men han sa att ryggen kändes bättre efteråt så det var kul att höra. Brukar få höra att jag masserar bra, kanske är något man skulle satsa på. En släkting till mamma har  trots allt masserat Mairlyn Monroe. Väldigt häftigt tycker jag. Men för att återgå till Cypern.

Denna dag badade vi i poolen, men också i havet. Den strand vi då besökte var en rätt så fin strand. Vad vi då inte visste var att den finaste stranden på Cypern låg 20 min därifrån. Även denna dag var otroligt het. Det var mycket svalkande att bada i den värmen.

Varje kväll var kortleken framme och vi spelade lite olika kortspel, jag var kung på stress och han på Neger och president.

Superman!

HAPPY BACK =P

Jag

Konstnärligt

Dag 4 - Denna dag lagade vi faktiskt våran egen mat, vilket ibland hände att vi gjorde. Det blev Hamburgare (vi jobbar ju trots allt på McDonalds så vi vet ju hur burgarna ska vara ;-). ) Varje dag var underbart solig och varm, ibland vääääldigt varm, men det var otroligt skönt att komma bort från Sverige ett tag. Bara njuta av sol, bad och CYPERN helt enkelt! =D
Denna dag avslutades med nattbad.

Mästerkocken själv

Lilla stranden

Underbar bild! =D

Vi två

Solnedgång

Dag 5 - Denna dag hade vi bokat en tur med en katamaran. Så det blev att gå upp tidigt. För er som inte vet så kan man säga att en katamaran består av två båtar som sitter ihop. Katamaranen var jättemysig och det helt underbart att åka ut till havs. Vi bjöds på dricka och vattenmelon. Det behövdes starkt i den stekande solen. Man kunde ligga i mitten längst fram på båten och sola. Där hade de hängt ett nät där de hade dynor att ligga på. Dessa var mycket populära, men till slut lyckades även jag få mig en plats där.

Under denna båttur fick vi även snorkla. Dömysigt vare att simma runt där och titta på alla fiskar. Försökte vid ett flertal tillfällen röra dem, men det var "mission impossible". Man kunde vara bara någon cm ifrån dem, men så fort man rörde sig försvann dem. Paranoid som jag var tittade jag även runt omkring mig så jag inte såg någon haj. Dock så tror inte jag att jag skulle hinna se en om det skulle komma en.

Senare under båtturen stannade vi i närheten av gränsen mellan turkarna och grekerna och våran guide började berätta om hur det varit när turkarna tog över en del av Cypern.
Grekerna hade två timmar på sig att evakuera, lämna sina hem, jobb, odlingar ALLT och bege sig till den "andra sidan". Under den tiden höll det på att byggas ett 7-stjärnigt hotell inom detta område, men det var bara att lämna och bege sig iväg. Idag är en del av den mark de tog olaglig mark, man får inte komma in där. Det är där som bl.a. det där 7-stjärniga hotellet ligger. De kallar stället för Goasttown. Det är helt tomt där, ingen får komma in dit. Beger man sig dit blir man utvisad ur landet. Jag tycker faktiskt att det verkar vara något fuffens där. Varför får ingen komma dit liksom?. Kanske användes militärerna den platsen till något, vad det nu kan vara.

Guiden berättade också om att han hade träffat en grek som bott på den nu turkiska sidan och han hade besökt sitt gamla hus. Där möttes han av en turk som bar hans kläder och tofflor, odlade hans grönsaker och hade hans foton kvar. Tänk hur det skulle ha känts. Jag hade nog flippat ut totalt. Det lät hemskt tycker jag.

Efter detta stopp fortsatte båtturen. Jag och Erik satt längst fram och dinglade med fötterna över vågorna. Jättehäftigt kändes det. Ibland kändes det som man flög med båten. Cool känsla.

Efter denna båttur tog vi käk sedan senare på kvällen förfestade vi inför att dra till Aiya Napa och festa. Vi groggade och spelade kort samtidigt. Det var riktigt kul. Vi eller jag iaf blev mycket dragen och sedan vare bara att bege sig iväg till bussen. Jag var på jättebra partyhumör. När vi väl var framme vid Aiya Napa var festen i full gång. Vi besökte en bar full av lyx. Där vi drack och hade intressanta samtal. Senare blev jag sugen ngt att äta. Burger king blev matstället. När vi sitter där, tror ni inte att det går förbi EBER-folk alldeles bredvid oss. Dom ba "vafaan gör du här?!" så kramade vi och snackade en del. Aspackade var pojkarna. Jisses, hur stor är chansen att man möter norrköpingsbor precis den enda gången vi är på Aiya Napa. Komiskt. Vi var nämligen bara där en kväll.
Efterprat och drickande så började ställena plötsligt  stänga ner. Inte alls coolt. Så vi drog hemmåt kort därefter.

Katamaran

Jag på Pizzahut, Oh mama vilka läppar!^^

SÖT!

Tillbaka i hemlandet

Trots att det är kul att träffa sina vänner och mamma och pappa så känns tråkigt att vara hemma igen. När vi var på Cypern fick vi höra av svenskar att det var storm hemma. Då kände man verkligen inte för att resa hem igen. Nu när man väl är hemma känner man sig nästan desperat att resa iväg igen.

Tittade på sista-minuten i förigår. Det fanns några erbjudanden som jag skulle kunna tänka mig, dock måste jag spara en del innan. Får nog stanna kvar här i Sverige ett tag innan det blir en resa igen. Dock vill Karin att vi ska komma till Rhodos. Det vore verkligen jättekul att hälsa på henne där. Bara köpa flygbiljett tur-och-retur och bo hos henne där. Det vore underbart.

Det var verkligen jättehärligt på Cypern. Längtar verkligen tillbaka till de där kvällarna vi satt på balkongen, åt vindruvor och spelade kort och båtturen vi var på var verkligen jättemysig.

Jag ska berätta mer om resan i nästa inlägg. Hade så bra! Kram från mig

Bloggen semesterstängd!

Nu bär det av! Tyvärr blev det ingen surfresa för mig detta år. Det blev dyrare än tänkt så det blev solsemester istället.
Var då någonstans?...JO......CYPERN!
Så jag och Erik kommer åka mkt tidigt imorn och vara borta en vecka. Vi ska bo si sådär en kvart från agia napa.

Spontant? jo vars något, men det ska man väl vara här i livet.
Jag har inte ens hunnit uppdatera om våran lilla roadtrip, men det får vänta tills jag kommer hem. Nu fortsätter packandet. Sedan ska jag sova.