One Of The Things On My Mind

image32 image41

GITARR~

I höst ska jag börja mitt gitarrtränande. Jag har alltid tyckt om att vara musikalisk. Vid liten ålder tog jag många pianolektioner. Dock tröttnade jag efter ett tag. Pianoläraren var lite småskum =P. Efter det har jag tyckt det var jättekul att spela gitarr på musiklektionerna. Dock har vi inga sådana på gymnasiet tyvärr..=/. Men på Kunskapsskolan så hade vi musik en del och fick träna på att spela gitarr och även spela in en singel till musik.
Det var riktigt kul faktiskt. Dock var låtar som vi fick välja mellan en massa schlagers. Jag valde att sjunga in Främling. Många valde "Fantasi", men det var inte riktigt min tonart. Jag skulle väldigt gärna göra något liknande igen, hellst med en annan låt.

Något som var aningen komiskt efter att jag spelat in min singel, var att det plötsligt böjade komma fram en massa lärare till mig i matsalen. De kom för att tala om för mig att de hade hört min singel och att jag lät som Carola =O. Det visade sig att min musiklärare hade spelat upp min singel för en massa lärare. Hehe smått pinsamt.

I höst ska jag iaf satsa på min gitarr som står där hemma och väntar på att jag ska spela på den. Det vore otroligt kul att kunna spela gitarr bra och spela olika bra låtar.
När jag var på Karins fest så sa Coffa att en låt som är bra att börja med att lära sig är "Knocking on the heavens door".

Det kanske kan vara något.


image38

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0