Lucia- and Christmas-time

Julen står snart och knackar på våra dörrar, Överallt lyser vackra julprydnader på husen, ibland lite och ibland väldigt mycket. Det är värmande och mysigt när jag ser ljusslingor och ljusstakar i fönstren, när den bitande vinterkylen kyler mig utomhus.
Juletider är de tider då man inte har dåligt samvete när man sitter inne och myser framför en film.

I mina högtalare har jag haft ett riktigt julmusik-maraton med mysiga sånger som Last Christmas, Mer jul och All I want for christmas is you.

Det ger liksom desto mer julstämning. För tillfället väntas endast 2 julklappar att köpa. Det är så otroligt kul att köpa julklappar. Stressigt, men kul (; . Jag har köpt julklappar till Cookie, Fia, Mli, Jessy, Syrran, Mor, Far + att jag köpt födelsedagspresenter till mor och far som coolt nog fyller på samma dag, 11 dec, nästa vecka =D

Idag satt jag hemma och myste i värmen inomhus med mor och far och såg på IDOL-reprisen av IDOL-finalen som jag tråkigt nog missade i fredags. Marie Picasso visade vara mkt bättre än jag trott.

Amanda har en grym röst, men Picasso har bättre röst som passar fler musikstilar. Det var inte en så jättespännande final eftersom jag visste vem som  vunnit, men det var kul ändå.

Kelly Clarksson som också var där då som gästartist. Vilken vacker röst hon har. Riktigt klara och vackra toner, som varken Amanda eller Marie lyckades åstadkomma, Om de sjöng liknande så fick de ta i, men Kelly gjorde det utan större anträngning.

Hur som hellst, vare bra att Marie vann. Hon förtjänade det : ). 
Efteråt blev jag inspirerad att ta lite "musikbilder".
  


P.S. sist men inte minst vill jag påminna om att FINIS ska lussa på Otten på onsdag, kom dit o kolla på oss! =D
image150


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0