dream dream dream dream

image17
"Wind-it"

Jag fattar inte var jag får alla dessa drömmar ifrån.
När jag fyllde arton år fick jag en "drömtydarbok". Den har inte direkt hjälpt mig tyda drömmarna, men den är rolig att kolla i

...Vad är drömmar egentligen??


Är det alla intryck från dagen och hjärnans resultat av lägga ihop bilder av dessa intryck och sedan försöka bli klok på dem genom att drömma om olika historier?

Eller är drömmar bara en förberedning för vad man tror och vill ska hända eller kanske något man är nyfiken på som skulle kunna hända?

Jag tycker att drömma kan vara så otroligt avkopplande, men det kan lika gärna vara hemskt. Beroende på vad jag har för drömmar.

För det mesta kommer jag oftast ihåg drömmarna jag haft under natten. Det kan ibland vara tre till fyra drömmar som jag kommer ihåg. Jag tycker det är rätt intressant att filosofera över vad jag drömmer. Det får mig att förstå en liten del av vad hjärnan jobbar med där inne hehe.


Idag t.ex. drömde jag om att jag fått rätt om en sak jag trott mycket länge, men inte fått svar på ännu och i drömmen var visade det sig vara som jag trodde. Så det var helt klart resultat av något jag ville skulle ske, något jag ville få reda på. Det är rätt coolt. När det känns så verkligt.

Undrar vilka drömmar som väntar mig inatt. Nu ska jag lägga mig och ta reda på det. Sov gott. Zzzzz..


Kommentarer
Postat av: Robertus

Jag skulle också allt gärna vilja komma ihåg vad jag drömmer om på nätterna, men det är omöjligt =( Jag dagdrömmer istället, det fungerar bättre ;P

2007-07-16 @ 02:06:49
Postat av: Sebbe

Jag älskar drömmar! varje natt lägger jag mig och är jättenyfiken på vad jag ska drömma just den natten :)

2007-07-24 @ 20:33:13
URL: http://sebbeki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0