Förföljd av en björn

image6

Inatt drömde jag att jag blev förföljd av en björn. Innan jag somnat hade jag berättat för Sofhia om jämtland och om att en granne till min farmor och farfar mött en björn i skogen alldeles själv. Han är bara typ sju år gammal och blev jätterädd en stor björn i skogen när han var ute och promenerade. Allt gick bra för han gick lite lugnt därifrån och klarade sig.
Efter det så drömde jag förstås om en björn.
 Jag stod vid skogen och tittade upp mot en kulle vid skogen där en och annan hare hoppade runt. Plötsligt springer alla djuren iväg och jag står kvar som fastklistrad, rädd för vad som ska dyka upp. Upp dyker en stor brun björn upp ur snåren. Jag vill gå därifrån, men jag kan inte röra mig. Den kommer närmare och närmare tills den till slut står mindre än en meter ifrån mig. Jag går några steg och den följer efter tätt inpå. Den ställer sig framför mig och stirrar på mig med sina stora bruna ögon. Det håller på sådär en stund tills jag vaknar. Jag förstår inte varför man får dessa drömmar. Ngn betydelse har de, men vad betyder det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0