L O V E <3

image15image16

"Love is all we need"

Kärlek, ja vissa säger att det är svårt att finna kärlek, vissa tycker det är lätt.
Ena dagen kan en känsla vara där nästa dag, nästa dag kan den vara som bortblåst. Jag tror inte det är svårt att finna kärlek utan det större problemet är att hålla kärleken vid liv.

Jag menar hur många ggr missförstår inte partners varann i ett förhållande. Den ena personen tror att den andra börjar tröttna eller leta på annat håll, medan den andre partnern tror detsamma. Ibland undrar jag varför det är så svårt att kommunicera med varann i ett förhållande. Det är inte alltid det, men i vissa fall kan det vara det.

Jag tror inte att killar och tjejer är så mycket annorlunda egentligen utan jag tror att vi behandlar kriserna olika. VI tjejer funderar massor och pratar med sina tjejkompisar och försöker hitta en bra förklaring till varför de inte förstår vad som pågår. Antingen blir förklaringen mycket negativ lr väldigt positiv.

Killar, så som jag har förstått det, går antingen runt och funderar tusen ggr om eller så pratar de med killpolarna om vad som är på gång och sedan drar en kort slutsats och gör sitt drag därefter det.
Alla gör säkert inte så, men det finns nog många som gör.

Man går nog oftast runt problemen. Man lägger ett litet problem i förhållandet i en säck och fortsätter sedan som att inget hänt. Nästa gång samma sak händer, gör man samma sak igen. Till slut ligger alla problemen packade i en stor hög i säcken som irriterar en och till slut känner man att det inte funkar längre. Är man för feg för att ta det direkt eller är det att man tror att små problem inte spelar ngn roll?

Jag vet inte. 

Något jag vet är att kärlek något mycket vackert som jag tycker det är något man bör vara rädd om. 
När man väl hittar ett guldkorn i sanden så är det värt att ta hand om det. Man vet aldrig om man hittar det igen.

Kommentarer
Postat av: Flisan

Väl skrivet. Du får ner så bra saker, jag flummar mest när jag skriver, men det här är liksom... Tankar i text :p

2007-07-17 @ 16:50:00
URL: http://hamsterbonus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0