Längst fram i taxin ^_^

image17    image16

THE HIVES + MILLENCOLIN VAR BÄST PÅ YRAN


Jag skulle gärna spolat tillbaka tiden för att stå där i vimmlet av folk igen och knuffats för att lyssna på The Hives och Millencolin. Det var de som ägde på Yran. Det var mest folk på The Hives, men folk var som mest våldsamma på Snook, spec till låten "längst fram i taxin". Man kastades runt som en vante bland allt folk. För att återkomma till the hives och millencolin.

The Hives var helt otroliga på scenen. De hade självförtroende och fick med publiken hela tiden. Dessutom var det drag. Sångaren hoppade runt hela tiden och snurrade microfonen som om det var ett lasso. Jag hade lyssnat på en del låtar innan, men inte tillräckligt för att inse att flera st av låtarna är underbara.
Millencolin hade jag pinsamt nog inte hört förut. Deras namn hade självklart passerat mina öron förut, men de var helt otroliga. Jag och Sofhia lyckades konstigt nog sjunga med på flera av låtarna. Man lärde sig refrängerna väldigt snabbt.



Innan Millencolin spelade var jag och sofhia på förfest hos Perry, en av mina allra bästa jämtlänska vänner där uppe. När vi kom dit var det bara en massa grabbar där. Uppe i Jämtland verkar man ta det som det kommer. Bara en halvtimma senare gav vi oss iväg i regnet. Alla bråkade om att få gå under Sofhias poncho. Bråkigast var nog Jäger. Som var redo att kämpa för den. Regnet avtog och fulla och glada som vi var vandrade vi mot Storsjöyran. Perry fick plötsligt för sig att prata engelska med oss. I min fulla stämma gick engelskan någolunda okej. Jäger som jag fick prata mer med den här gången, verkar vara en kille som hade tungan i rätt mun..oj förlåt mig tungan rätt i mun menar jag ;P visade sig iaf att vara en härlig kille med kul humor.

Någon gång i höst kanske vi får se dessa goa killar, Jäger och Perry igen. Då ska vi visa dem hur man festar "The Norrköpings Way" ;-).


Jösses vad jag längtar tillbaka till Yran och Jämtland. Så sjukt underbara dagar där. Jag var helt avslappnad där varenda dag. Så fort man kom hem blev det en massa att göra, städa, packa upp m.m. Men det är skönt att vara hemma oxå.

Det här årets yra måste vara den bästa hitills. Krogstråket var underbart kul, med trevligt folk, dricka och dans.
Dessa minnen är verkligen inristade i mitt hjärta. Jag längtar redan till nästa års yra <3

image24

Jag och min kusin Anna som var med på Yran                               


image25

Anna, Sofhia och Jag redo för festival....men inte riktigt för fotot

image26

Fia och Jag på förfest

                     image23

           


Kommentarer
Postat av: Flisan

Tösa! Du måste till Hultsfred också! ;)

2007-08-01 @ 03:06:35
URL: http://hamsterbonus.blogg.se
Postat av: Fani

bra du skriver o snygga bilder på dej gullet (; <3

2007-08-05 @ 00:10:31
URL: http://www.nogg.se/funkylittlemonkey
Postat av: Julia

lisa :D vilken bra blogg du har knepat ihop! skitsnygga bilder ;) puss

2007-08-05 @ 00:29:11
URL: http://littlemisstrouble.blogg.se
Postat av: Sebbe

AAAAHHH gillar du också Millencolin?.. De är ju sjukt jävla bra ju. Och The Hives med, fan kan inte bli bättre!!

2007-10-08 @ 10:50:19
URL: http://sebbeki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0