Så fortsätter livet..

image11



Jag undrar var jag kommer befinna mig om typ ett år. Det känns som att allt kommer ha förändrats om bara ett ynka litet år. Jag ska börja 3:an nu och om bara ett år kommer jag stå där, tagit studenten, ingen mer gymnasietid, nya och gamla kompisar med en utbildning som jag ska plugga vidare med. Så fort jag funderar på det här känns allting läskigt, men ändå spännande på en och samma gång. På ngt sätt känns det oftast så med förändringar. Man vill hellre hålla sig till det man känner till och kan, men ändå vill man se en förändring, komma ut på nya äventyr. Jag hoppas att jag får jobba en hel del efter gymnasiet så jag kan resa ut i världen och se en massa nya platser, människor och äta en massa god mat.

Jag antar att jag var mest rädd för förändringar som liten. Jag ville aldrig bli stor, för jag tyckte att det verkade så tråkigt att vara vuxen. Barn är mkt lekfullare och som liten behövde man inte ta spec mkt ansvar och varken jobba eller plugga.

Trots mina drömmar som liten om att aldrig bli stor så måste jag säga att det är väldigt roligt att bli det. Det är mkt jobb, men många fler möjligheter. Vem skulle liksom släppa iväg en fyraårig flicka på en resa runt om i världen? inte jag iaf =P.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin bild på dej unge! och riktigt bra skrivet!

2007-07-15 @ 02:26:42
Postat av: Flisan

Oj ja... Ta in så mycket du bara kan av sista året. Du kommer ångra dig annars :p Och helt rätt att vara med i FINIS, jag vet inte hur jag skulle ha klarat mig utan det. FINIS är liksom det som gör hela trean. Även om man får jobba arslet av sig utan något tack... Men jävlar vad kul man har ;D

2007-07-17 @ 16:51:45
URL: http://hamsterbonus.blogg.se
Postat av: Emelie

Du har så jäkla snyggt hår Lisa!

2007-08-06 @ 00:18:59
URL: http://pancaakes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0