Fredag hela veckan..

image142
Vilken dag, jag vaknar upp av rop från köket om att scones serveras i köket. Trots min trötthet och vilja på att  fortsätta den dröm jag just hade, blev beslutet att gå upp. Scones lät ju faktiskt mycket gott^^. Det var bara att dra på sig mjukiskläder och sätta sig vid frukostbordet. Det kändes skönt att vakna upp och må lite bättre idag.

Jag har ju under några dagar haft feber och halsont, men nu är det endast en öroninflamation att bli av med. Trots att det är segt att ha öroninflamation har det varit skönt med en ta-det-lugnt-dag. Det blir så lätt att man planerar in en massa saker under helgen och då känns det jämt som att helgen gått jättesnabbt, men inte den här helgen.

Igår, trots att jag inte mådde så jättebra var jag på SACO-mässa, en mässa full av reklamering för olika högskolor och vägar efter gymnasiet. Mli och jag hann med en massa information om linjer och högskolor, även 2 föreläsningar om att "Nå din drömutbildning" och "Studera utomlands", rätt intressant :-).

  När jag sedan kom hem skulle vi till syrran på middag. Om hon skulle bli kock i framtiden skulle jag verkligen betala för att äta hennes mat, den är helt delikat. Men igår var den gratis som tur var ;-). Hon lagade persisk mat, kyckling, olika goda persiska såser att välja mellan, ris och sallad med mozzarellaost. tomat och sallad,
SO DELICIOUS!

Därefter satte vi oss i soffan och tittade på IDOL, alla förutom jag trodde att Amanda skulle åka ut, men så var inte fallet. Jag är dock inte så insatt i IDOL, men jag tycker att Amanda sticker ut lite mer än de andra. Vad gick inte på TV:n efteråt? Om inte "Fredag hela veckan", deras humor är ju för underbar. Om ett gott skratt förlänger livet, så förlängdes mitt liv ytterligare av skratt från igår=P. 

 Hur som hellst, var det sedan dags för te, eftersom jag fortfarand hade halsont skulle det sitta fint med te, så jag tackade ja, men annars var det bara Maria som ville ha. Dock ändrade sig alla när Maria väl kom med den rykande te-kannan, doften av Shai-teet var väl för svår att motså, men ändå vilken beslutsförmåga;-).



När jag sedan kom hem, tro det eller ej, så blev jag mycket sugen på att ta bilder, lite ego-bilder och annat. Det var härligt att fota igen, det var så länge sedan.
  

Dagen efter blev det ännu mer fotande.
   

Det såg så vackert och mysigt ut med den nyfallna snön och all frost på träden.
Jag kände mig varm av alla julkänslor som blossade upp. Så underbart det ska bli med jul =)


Kommentarer
Postat av: Din beundrare

som handen i handsken, som powerkorven i den rosa såsen! klockrent alltså ;) ihihihi PUSS MIN TUSS(Y)

2007-11-28 @ 11:16:33
Postat av: Fani

helt sjukt fina bilder lisa vad fan har du för kamera? x|

2008-01-29 @ 13:36:09
URL: http://glikia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0