Medicin mot "Godisberoende"

Just nu sitter jag här och klinkar på tangenterna efter att ha pluggat samhäll. Jag borde plugga lite till, men det står still i huvudet, kan liksom inte koncentrera mig. Det kan vara på grund av att jag inte kunde sova speciellt mycket inatt. Ännu har jag inte vänt på dygnet, vilket fortsätter vara ett mål för mig.

Nu kommer svaret som ni alla väntat på....=P

I fredags blev det ingen bussfest, det känns både tråkigt och roligt på en och samma gång när jag tänker på fredagen. Eftersom jag väldigt mycket ville gå på bussfesten så kändes det segt att jag inte var där, men samtidigt hade jag en jätterolig kväll med en massa vänner och bekanta som jag träffade samma kväll.
Middagen var helt utsökt. Mattis, Mli och Jessica som hade lagat kött, klyftpotatis och en chilisås (en chilisås som jag tyckte såg ut som en rosa dip, som antagligen var en dip, men trots det passade mycket bra till maten^^..)

Under middagen fanns en flummig stämning och jag passade på att göra ett stort erkännande angående mitt godisberoende, vilka alla fann som ett mycket roligt ämne=D.
Alla verkade ha kännt dåligt samvete eftersom vi alla käkat rätt onyttigt på senare tid, men det blev mycket skratt och skämtande.
Det jag berättade var nämligen att jag käkade ca 5 mini-twix på en och samma dag, och en annan dag då jag käkade en Daim före och efter träningen. Så vi kom på en ny reklam,

"Gör som Lisa, ät en daim före och efter träningen för energi och återhämtning" :P 

Jag dansade och tränade stenhårt på friskis flera ggr den veckan så det jämnade antagligen ut sig^^.
Mitt andra erkännande är att jag nu efteråt är sjukt trött på Twix och jag är verkligen inte lika godissugen längre .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Själva medicinen mot godisberoende är kanske att äta en massa godis under kort tid.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hur som hellst så hade vi mycket kul på fredagen. Efter middagen gick vi alla in i vardagsrummet för att mysa i julstämningen, Pepparkakor gick som smort och vindruvorna likaså. Mli och jag skålade med vårat fina vin som smakade alldeles utsökt. Det var Anna, min kusin som fick mig att fatta tycke för denna vinsort, den heter Casillero del Diablo.


När vi avslutat vinet kokades glögg upp i köket och det var en ljuvlig doft som spreds i lägenheten, en doft av jul.
Sedan drack jag, Sofhia, Mli, Jessica, Mattis glögg och skålade med Jonsson, Henke, Simon och Sebastian som också kom dit för att göra oss sällskap. Så var det dags för utgång. På Otten väntade Milli.

Där var vi, alltså jag, Mli, Sofhia och Milli i sällskap av en massa föredetta EL:elever och även en del NV:elever och dansade loss på dansgolvet.
 
Avslutningsvis vill jag säga att det var en lyckad kväll =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0