Paintball + öppet fält = bäst :)

image91

I lördags åkte jag, mli, jessy och Jonsson till Paintball för att leka av oss lite. Det var ett äventyrligt spel som gav en del röda märken kan man säga. Det hela började med att alla började ta på sig den gröna, kamoflagefärgade dressen. Jag kan inte påstå att de var särskillt hela och inte särskillt fräscha för den delen, men vem behövde en snygg dress när vi ändå skulle krypa runt i skogen. Dock immade masken igen hela tiden och det var som att titta genom en ständig dimma. De flesta av matcherna var riktigt roliga, dock var det tråkigt att åka ut tidigt några ggr, men man lärde sig knep till nästa gång.


Den första banan vi testade var den lilla banan. Vi som i 6 tjejer och 4 killar fick börja på det bästa stället där vi hade pressening att gömma oss bakom.
Vi vann första matchen rätt lätt, men när vi bytte sida kunde jag snabbt se varför vi vunnit så snabbt. Vi hade inget att gömma oss bakom alls. Jag kände mig väldigt osmidig när jag kröp runt där i mossan och letade ett bra gömställe. Vid nästa bana fick vi uppleva mer action. Det fanns ett fort gjort av trä och det fanns även berg och pressening att gömma sig bakom.

En av matcherna var rätt jobbig. Jag insåg att mina skott var slut efter att endast luft passerade pipan så jag frågade en av mina lagkamrater vad jag skulle göra. Han svarade lite osäkert "ehh..e...jag tror man skriker ELD". Jag hoppade fram från mitt gömställe och ropade "ELD!" lite osäkert med händerna i luften. Sedan gick jag till stället där de fyllde på med skott. Därefter sa han som hade hand om paintbollen att jag hade 10 sek på mig att hitta ett gömställe och under de sek får ingen skjuta mig.

Först började jag springa mot basen men det första som dykte upp var 3 från motståndarlaget så jag bytte riktning, men vid nästa gömställe dök 3 st till upp. Plötsligt hörde jag hur han han räknade ner  3.....2.....1. När jag hoppat ner för det lilla berget missade jag Anton den lilla skogsmullen som gömt sig och sköt mig rakt i ansiktet. Det var slutet på den matchen. Till nästa match var jag mer försiktig. Jag och mli planerade strategier och höll ihop. Den matchen var väldigt spännande och gick som den skulle. Vi smög och sköt en hel del färgglada kulor och lyckades också vara med i slutspurten när vi sprang mot målet med 2 till som fått med sig flaggen.

Senare var det dags att spela på öppet fält. Det var bättre än jag trott. Jag, mli och även Jessy kröp omkring i det höga gräset och gömde oss titt som tätt bakom däck som stod uppradade på många ställen. Det roliga var när jag och mli var kvar i slutet. Jag blev skjuten i armen så jag ställde mig upp med armarna i luften och började gå tillbaka. Långt borta ropade någon "Ni kör tills skotten är slut". Då hörde jag någon i gräset som ropade "Lisa släng dig i gräset". Jag slängde mig likt en av mina actionfavoriter Arnold Schwartzenegger och så ropade jag till Mli "GET DOWN THEY ARE TRYING TO KILL YOOO! " Mli skrek med skräckslagen miin "WE HAVE TO GET OUT OF HERE!"...nej, backa lite, det där hände bara i min vilda actionfyllda fantasi ;D.

Var var jag ? Jo, Mli och jag försökte gömma oss bakom 5 st däck som låg på varandra samtidigt som vi blev beskjutna av 2 maskerade män några däck bakom. Jag kastade mig några meter bort och pepprade mina gröna fiender i slowmotion och såg hur färgkulorna roterade ur min pipa, nej oj oj oj vad jag låter min fantasi flöda..heheh...heh. 
I alla fall det var rätt trångt och svårt att gömma 2 personer som med sina dressar var stora som michellingubbar.
Till slut var Mli tvungen att lämna oss för hennes skott var slut. Så jag och mina män i laget tog hem den stora segern med flaggen i högsta hugg.

Det var en riktigt rolig eftermiddag. Det var en hel del folk jag kände igen, men de flesta var uppåt 20 årsåldern. Paintball är något vi bara måste spela igen.

Om Sofhia hade spelat hade det sett ut såhär =D

Kommentarer
Postat av: hemlisss

HAHAHAHA

2007-09-27 @ 19:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0