Har börjat igen


Innan jag fortsätter uppdatera om Cypern tänker jag berätta om "Nutid".



Nu på ett fåtal dagar har jag satt igång med målandet igen. Det känns helt underbart. Jag har haft ett långt uppehåll. För det första har jag inte så ofta kännt tillräckligt stor lust för att måla och för det andra har jag nog varit lite rädd för att jag inte skulle måla lika bra längre, men kunskaperna finns tydligen kvar. Så det känns verkligen jättebra. Jag gillar verkligen att måla av saker. Det är spännande att se hur resultaten blir och dessutom se hur pass likt målningen blir den riktiga bilden.
Så nu har jag som mål att göra minst två tavlor till, en till köket och en till mitt rum. Tavlorna ska bli jättestora så jag hoppas verkligen de blir lyckade, men det tror jag att de blir. Speciellt om jag lika bra flyt som jag hade idag. I

dag var jag med Jessica, hon sov över hos mig till idag. Jag var krasslig så Jessica kom hem till mig och hade filmkväll. Vi såg på filmen Neverland, åt ostbågar och drack Cola, asgott!
Filmen var helt okej, men inte riktigt till våra förväntningar. Johnny Depp var ju dock med i filmen och som den bra skådis som han är så gjorde han filmen till en bra film.
Det var himla kul att träffa Jessica. Det var så himla länge sedan. Babblade om allt möjligt gjorde vi.

Sedan på något vis fick vi för oss att måla. Vilket var en mycket bra idé. Jessica målade av ett kort från en kalender jag har. Hennes målning blev cool, och hade starka färger.
Jag blev nojd med min målning och även Jessica gillade den. Hon gillade den så pass mycket att hon ville att jag ska måla en målning åt henne. Det blev jag smickrad av. Det ska bli spännande att måla den bild hon ville ha avmålad. Ni kanske får se den i bloggen en dag.

Här är målningen jag från idag.


En bild jag målat alldeles nyligen.

Kommentarer
Postat av: miiiiiiii

Så jävla fina målningar =) Du är ju en klippa på att måla! Picasso ;) puss

2008-08-16 @ 14:09:06
URL: http://mliiiii.blogg.se/
Postat av: Fani

minns när vi var små och du brukade måla hela tiden ;) så duktigt du har blivit, en riktig konstnär ;D ser fram emot mer cypern-uppdatering :) puss!

2008-08-28 @ 18:35:49
URL: http://glikia.blogg.se/
Postat av: sofhia

Nya picasso;)

2008-09-01 @ 23:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0