Christmas time!



Den här julen har varit lugn och mysig och inte alls lika hektisk som den brukar vara. Jag och min mamma har oftast saker vi ska göra i sista minuten så den här gången slapp vi stressa ihop något som vi brukar göra. Denna julafton var vi hemma. Jättemysigt med glögg, tända ljus, pepparkakor och för att inte tala om det uppdukade julbordet. Kalle Anka kan jag inte låta bli att titta på. Man känner sig lite som ett barn igen, eller man blir iaf påmind om hur man var som liten när julen äntligen var här.
När jag var liten brukade jag få ett paket direkt när jag vaknade och sedan fick jag vänta in resten av julklapparna som jag fick efter Kalle Anka och efter att vi hade ätit mat.
Även detta år var jag uppspelt, men till skillnad från när man var liten så var jag mer uppspelt över min mammas och pappas reaktion över julklapparna. Detta år har jag nämligen knepat och knåpat ihop en massa julrim. Har än så länge skrivit julrim till alla klappar, men så har jag ju också 4 julklappar kvar som Emelie och Sofhia får vänta på tills det är dags för våran "lilljul" eller ska jag kalla det "efterjul" kanske.
Ne, men hur som hellst är det väldigt härligt med julafton. Tråkigt bara att det ska bli sådan hets med alla julklappar. Julafton går ju trots allt ut på att ha trevligt och umgås med familjen. Paketen är ju bara ett + i kanten. Ett väldigt stort + iofs eftersom man kan ha väldigt roligt med klapparna som att skriva julrim eller t.o.m. spela om klapparna, som vi gjorde på min senaste lilljul. Mycket kul och spännande spel, som tar fram girighetens hos varann på ett skojigt sätt.
Nu tänkte jag lägga mig, men först ska jag lägga in några bilder med julstämning.
Hoppas du har haft en mysig och trevlig jul och att det blir en bra fortsättning också.
En sak jag undrar är vad ni har för jultraditioner? har du tröttnat på att titta på Kalle Anka på julen?

Här kan ni få en titt på min julklapp, en Odd mollytröja som jag är mycket glad för. Den är så mysig och varm och dessutom söt.


Kommentarer
Postat av: Fihja

Du passar jättebra i den dära tröjan min hallon och jordgubbs mumms mumms doppad i grädde ;D

2008-12-29 @ 01:33:11
Postat av: Sofhia

Har inte heller tröttnat på Kalle anka för det är som du säger, man blir som ung igen ;) Fast man märker att desstu äldre man blir desstu mer uppskattar man Julefriden och även mjuka paket!

Jag älskar verkligen väskan jag fick av dig föresten:D Puss puss my dear<3

2009-01-05 @ 23:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0