Dag 2


Fotavtryck i sanden, fint va? =)

Dan andra dagen började med att den annars morgonpigga Erik stängde av alarmet och vi båda somnade om. Efter 40 minuters sömn insåg jag att frukostbuffén snart skulle stängas. Väl framme vid frukostbuffén var det uppdukat med exotiska frukter som ananas, olika sorters vattenmelon och annat smått och gott. Efter frukosten var det pooldags.

Senare under dagen tyckte vi att det var dags att besöka Patong-stranden. Det var spännande att promenera längs gatan utanför vårat hotell. Trafiken var helt vild och allt var väldigt annorlunda mot hemma. Det var otroligt irriterande att alla Tuktuk-förare och försäljare nästan slet i en, men det får man väl räkna med eftersom säsongen inte var igång ännu. Vi hade läst om att Paradise beach skulle vara vacker så vi funderade att nå den på egen hand, men när vi tittade över havet så var den längre bort än jag trott.
Vi beslutade oss för att åka Jetski istället. Det var billigt och enormt kul. Turen började bra. Vi åkte jättelångt bort från stranden där vi fann en strand som vi tyckte såg privat ut. Riktigt mysigt. Efter si sådär en 20 min började det regna. Eftersom jag föredrog att åka fort så piskade regnet hårt i ansiktet. När det var ca 2 min kvar tipsade Erik om att jag faktiskt hade solglasögon på huvudet. Varför tänkte inte jag på det? =P. Efter turen var vi hungriga. Vi hittade en mysig, liten restaurang ett s.k. "hål i väggen".
Maten var god och förstås väldigt billig. När vi satt där inne öppnade himlen sig och det började ösa ner regn. När det regnar i Thailand kommer det verkligen sjuka mängder med regn.
Sedan var det dags att gå tillbaka till hotellet. Även idag var vi trötta, vi hade ju inte vänt på dygnet ännu. På vägen mot hotellet passerade vi några inkastare som ropa "Lucky man! Lucky man! Very nice girl!". Då såg Erik extra nöjd. Det var jag också förstås ;-)



Vi var också i ett köpcentrum samma dag där jag hittade dessa söta gosedjur^^


Crasy frog outside the window 8-|

Kommentarer
Postat av: Fani

nu vill vi (= jag, och säkert många andra med för den delen) läsa mer om thailand och se mer bilder! puss (L)

2009-01-11 @ 02:46:06
URL: http://glikia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0