Så var man hemma igen


Kollade just på en video som jag filmade i Thailand. Kan inte påstå att jag riktigt har vant mig vid tanken att vara hemma igen. Saknar definitivt värmen. Att först stå utanför flygplatsen i Phuket där det fanns palmer,var varmt och härligt till att sätta foten utanför planet i Norrköping där det inte var lika härligt. Kallt, mörkt och fuktigt var inte riktigt vad jag hade längtat efter. När jag igår pratade med Sofhia på telefon så frågade hon en väldigt intressant fråga. Hon frågade "Om du skulle sammanfatta den här resan, vad skulle du säga då?". Ärligt talat gick det inte. Inte med få meningar i alla fall.

Patong där vi bodde större delen av tiden var rena rama besvikelsen. Massa jobbiga försäljare och Tuktuk-förare som verkligen aldrig gav sig. De stod vid trottoarerna och gav sig verkligen inte när man sa nej. Det komiska var att när man glömde något på hotellet och var tvungen att vända då var alla förstås tvungna att fråga än en gång "TUKTUK?!"

Men även om nackdelarna var stora så var fördelarna större. Jag har fått uppleva enormt häftiga saker som jag aldrig fått upplevt tidigare. Jag har sett de vackraste stränderna, stora vackra kalkstensklippor som höjde sig högt från vattnet, gått genom djungeln i mörkret och snorklat bland färggranna fiskar m.m. De billiga priserna var också en stor fördel. En timmas massage kostade ungefär 60-70 kr, mycket billigt och maten var också väldigt billig. Lite för lite variation på maträtterna för min smak, men de hade också skandinavisk mat också som var god. 
En annan fördel var att det var varmt hela tiden, inte för varmt utan alldeles lagom.
Det var dock rätt tråkigt att vädret var mulet en stor del av tiden, men när vi väl kom till en av Phi phi-öarna visade sig solen mycket mer och vi fann verkligen DET! Vacker utsikt att skåda under tiden man åt från den goda frukostbuffén.
Nästa gång jag reser till Thailand ska jag endast spendera en, högst två dagar i Patong för shopping. För shoppa det kan man verkligen göra i Patong. Däremot när det gäller sol, bad och uppleva paradiset så är Patong fel ställe för mig då blir det Phi phi!

För tillfället längtar jag verkligen efter att ligga på Long beach bara några meter utanför den Bungalow som vi bodde i.

Om ni tycker att denna uppdatering är liten så kommer det mer. Vänta och se!


Kommentarer
Postat av: Alex E

Välkommen hem ! =D Haha

2008-12-04 @ 23:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0