Mc.Donalds at your service

image248

ONSDAG

Idag steg jag upp klockan 06:00 för att göra mig i ordning för Mc.Donalds rekryteringsarbete. Jag som tidigare under lovet gått upp vid 11 - tiden fick verkligen en utmaning när jag vaknade 05:45 av larmet från min mobil.
Min hjärna sa "Gå upp nu!" medan min kropp sa "Sova lite till bara" så jag satte på snooze och sov 7 min. Varför jag just sov 7 min var för att far min ropade "GÅ UPP NU!" och då var det ingen idé att ligga kvar de 3 minuterna som återstod. Så jag gick upp och gjorde mig i ordning mycket snabbare än jag brukar göra *stolt*. Sedan tog jag buss och spårvagn och lyckades komma till Grand Hotell fem minuter innan vi skulle köra igång. 

Sedan var det bara att förbereda rummen för alla intervjuer som skulle äga rum. Det var en massa ballonger som skulle sättas upp på runt dörröppningar. Vi hade riktigt kul. Det gick inte speciellt bra. Ballongerna lyckades lossna hela tiden och självklart skyllde alla på någon annan. Alla drev vi med varandra när det inte gick bra att sätta upp dem och la in kommentarer som "Jag kan se potential" och "Det är inget mönster längre".

Under den här dagen lärde jag känna en hel del människor som jobbar på Mc.Donalds, vilket var riktigt kul. Alla var väldigt trevliga =).

Min största uppgift var att registrera personer som skulle intervjuas. Jag registrerade minst 140 pers och upprepade samma saker hela tiden. "Hej! vad heter du?....personnr tack...då skriver du ditt namn stort så att det syns, pennor finns bakom dig, så kan du vänta utanför så får du hjälp sedan" =P 

Det skulle inte förvåna mig om jag ligger och rabblar det där i sömnen inatt ;-). Det kanske låter som ett tråkigt jobb, men jag hade faktiskt riktigt kul. Jag träffade många jag kände och kände igen.

Senare under samma dag fick jag sitta med på några av intervjuerna och bara lyssna. Det var jätteintressant att höra vad alla hade att säga. Jag blev t.o.m. sugen att själv delta i diskussionen...vilket jag förstås inte gjorde=P.
Jag minns själv hur det var på första intervjun, (gruppintervjun). Allt var nytt, spännande och nervöst, men kul på en och samma gång. Det känns bra att redan ha gått igenom allt det där och att ha fått jobbet=).

Det känns verkligen jättekul att ha ett arbete, speciellt med så trevliga medarbetare och jag har fått intrycket av att det är en bra branch(y).

That's all 4 today ;-)
Gossip girl ^^

Kommentarer
Postat av: flisan

mcdonalds is the place to be säger jag :D hoppas du får börja snart, man har så JÄVLA roligt på jobbet alltså, helt oseriöst vilket skönt gäng det är ;D

2008-02-23 @ 20:31:00
URL: http://hamsterbonus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0