The scars remind us that the past is real

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

image227

Just nu lyssnar jag på en slumpvald låt, som är så himla skön. Vet inte vem artisten är. Det står bara 02-scars (acoustic).

IDAG
Idag tog jag o far min lite bilder med en klockren bakgrund. Det var nämligen så att min far hade en skärm som man använder om man ska visa stillbilder med projektor. Jag ville egentligen lägga in bilderna i det här inlägget, men pappa skulle lägga in bilderna imorn, så det blidde inget. Istället har jag suttit här vid datorn och lekt med bilder som jag har tagit. Det blev en hel del intressanta resultat.
 

image229


image230


image231


Säg gärna vad ni tycker om de olika bilderna ^^

GÅRDAGEN
 Igår var jag på en föreningsfest på bergkulla. Det roliga med denna föreningsfest är att det är som tradition att ha en "sen julfest". Alla köper ngt för 20 kr, sedan kommer våran tomte med sin säck med julklappar.
Det var riktigt mysigt. Först käkade vi pasta med kyckling, grönsaker, fetaost, dressing m.m.

Vid matbordet satt vi och skrålade våra traditionella Ebersånger. I brist på sånger började Gustav och Oscar (som varit i Canada och Frankrike ett år) sjunga franska nationalsången. Men det var inte populärt, för då överröstade alla med att sjunga våran vackra, svenska nationalsång. Det var mycket vackert^^, en blandning av franska- och svenska nationalsången (dock hördes den svenska bäst) "of course"... ;-)

Senare utbringade varje förening varsin skål, Oscar blev så ivrig att han slog sönder sitt glas, när han ville få allas uppmärksamhet....och det fick han ^^. 
Jag som ensam kom från  den bästa föreningen (FINIS) var konstigt nog själv från min förening. Så jag tog till lite mod och utbringade min skål som ensam FINIS-medlem för en trevlig kväll och för att tacka för att jag fick komma.

BASTU-TIME
När det var "Bastu-time" sa jag, Jessica och Sofhia att folket borde gå ner o basta. Det var inte så många som var på, men när det väl var dags var vi runt 15 pers som trängdes i Bergkullas lilla bastu. Oscars slajm som han fått i julklapp, blev något som alla kastade runt på varann i bastun. Det var inte fräscht, usch =P.
Lite senare gjorde vi oss i ordning efter bastun började alla dra tillbaks till stugan igen. Där var musiken i full gång. Alla började skutta runt till Håkan Hellström. Det var lite festivalkänsla över det. Längtade mycket tillbaks till Storsjöyran.

DANS
När det kom lite negerdunk började jag och Sofhia få lite energi. Jag försökte få Fia att battla mot mig, men till slut var det jag som skutta runt och gjorde koregrafier.


Kommentarer
Postat av: Fani

jättehäftiga bilder ju, speciellt den med tändstickan :) låter som en jättetrevlig helg! puss&kram

2008-02-11 @ 00:40:16
URL: http://glikia.blogg.se
Postat av: Flisan

Låten är Scars med Papa Roach ^^

Var du ENSAM?! Alltså sen vi slutade har det bara gått utför... När jag var ung... Då var vi åtminstone fem-sex stycken med från finis. Men det är starkt! GO LISA!!! GO FINIS!

och ring mig när tidningen börjar krisa ;)

2008-02-11 @ 21:07:03
URL: http://hamsterbonus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0