,;;;;,,;;;;,,;;;;,,| Lisas mat |,,;;;;,,;;;;,,;;;;,

Jag har funnit kärlek till matlagning. Innan lagade jag nästan aldrig mat hemma, men nu har jag blivit jätteinspirerad. Jag hittade nämligen en italiensk kokbok i min bokhylla som jag började bläddra i. Där fann jag de mest underbara recepten. Jag ville laga alltihop nästan. Så jag bestämde mig för att experimentera i köket med min kokbok. Jag lagade fläskkotletter med klyftpotatis och rostade paprikor i dressing.Sist men inte minst hade jag tzatsiki till. Det såg ut såhär:

image176

Rostade paprikorna blev godast, men de tog också längst arbete att tillaga. Man kan se dem i den vita skålen. 
Imorgon, alltså fredag, blir det mer experimenterande i köket. Jag ska laga 2 rätters-middag till hela familjen. 

Förrätt: Rostbiff med sallad och en en gång rostade paprikor

Varmrätt: Pasta med tomatsås som innehåller musslor och räkor

Efterrätt: Chokladmousse lr chokladglass med vit riven choklad och hallon.

Smaskigt eller vad säger ni? kommentera gärna mina val.
Hur som hellst tror jag det blir en god middag. Hoppas på det iaf ; -) 

Innan jag avslutar tänkte jag visa en bild. Tänkte göra det till ett syntest. Titta på bilden noga innan ni läser texten längre ner. Är det ngt skumt med ngn av potatisarna?













Svar: En av dom är en potatisborste, ....gissa vilken? =P


Kommentarer
Postat av: Henke :)

Kanske den nästlängstner till vänster :P?

2008-01-12 @ 16:28:02
Postat av: Fani

tack så mkt raring! synd att jag inte träffa dej ute igår, men vi lär ju stöta på varandra på otten inom en snar framtid ändå ;) oh lala vilket matbord, kände genast hur det börja kurra smått i kistan här 8) hade bra!

2008-01-12 @ 22:39:32
URL: http://glikia.blogg.se
Postat av: Fani

duktig du är :) det är jättekul att laga mat ju (Y) alltihop lät jättegott, hoppas ni hade en trevlig middag & att maten vart lyckad, men det tror jag allt ;) hade bra!

2008-01-14 @ 14:29:51
URL: http://glikia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0