Svenska för nybörjare: "Gouvvtt Nöujt Auuur"

image152

Ja, då har dagen nyårsafton passerat med alla förväntningar som tillkommer. Jag tycker att nyår är överskattat. Det är en rolig högtid, men alla gör det så stort, jag är en av dom. Man får så mycket förväntningar. Denna nyårsafton var helt klart mycket rolig, Inte som jag trott den skulle vara, men den var full av överaskningar. 

Det hela började med att jag, Emelie, Sofhia, Nike på middag hemma hos Karin. Karin hade lagat en underbar middag med fläskfilé, potatisgratäng och portvinsås. Till middagen drack vi champagne och glögg. Efteråt kom Karin med en bricka med chokladmousse och ett brinnande tomtebloss, en väldig show vare =D

Efteråt satte vi på musik och dansade runt som partyanimals och Tiffany (Karins hund) hoppade glatt runt med oss. Därefter var det dags att ta bussen till lokalfesten. Vi hade tyvärr valt fel buss, inte bokstavligt talat fel buss, men saken var den att 2 hundar hade skitit i mitten av bussen så det stank hundskit blandat med öldoft och herrparfym. Det var ingen lockande doft tro mig. När vi satt där på bussen och ojjade oss över lukten passade jag på att lägga in en kommentar som löd: "Nu är det skit....bokstavligt talat".....och det stämde ju =P

När vi var framme i söder tull gick vi raka vägen mot spånken som precis rullat in vid hållplatsen. Därefter bar det iväg mot lokalen. Vi började spela upp en kort trudelutt från "alla som inte dansar är våldtäktsmän" vilket inte var populärt i gänget med killar bredvid , men det blev ett intressant samtalsämne och helt plötsligt satt vi och diskuterade låten med främlingar.
Sedan tog Mli fram sin glitterspray. Jag tog direkt tillfället i akt, att glittra vackert under nyårsnatten. Så jag började spraya på där. Under tiden fick 2 killar spray på sig. Men de blev inte direkt arga, de sa bara "Ähh, lite spray har väl ingen dött av", jag tror dock inte de fattade att det var glitterspray... ;-)

Därefter drog vi till lokalen. Lokalen låg nära Otten och hade utsikt över hela staden. Det var jättevackert. Spec när vi alla räknade ner och skålade med champagne till fyrverkerierna som lyste upp himelen utanför alla fönster. Det blev mkt pussande vid 12-slaget där må jag säga. Lokalfesten var mycket lyckad. Det fanns inte stolar till alla, men det löste vi med att antingen satt Mli i mitt knä eller fia eller tvärtom. Den här nyårsafton blev bättre än jag trott den skulle bli. Det var underbart att fira med så fina vänner<3

Jag träffade vänner som jag gått i samma klass med för mycket länge sedan och jag träffade även de som varit bortresta ett halvår. Det var mycket kul att samla så mycket trevligt folk på en och samma dag.
Något jag tänkte på igår är att man borde sluta festa när det är som bäst, nägot som jag borde följa bättre, men inte vill man sluta liksom när man har som roligast.

Idag satt jag och Emelie på donkan (mc.donalds) och diskuterade nyår. Det var så otroligt kul vad mycket roligt man kom på att prata om allt eftersom. Det värsta är att man helt vänt på dygnet och att det kommer bli otroligt jobbigt att vända tillbaka det tills man börjar skolan igen.

Jag menar, jag har varit trött hela dagen, både på grund av att vi festade till halv 4, men också på grund av att jag vänt på dygnet. Nu när klockan är 2 på natten är jag pigg liksom. Men men, jag kommer nog länge vara den där nattugglan som är pigg på nätterna, trött på dagarna 8-|.
Men jag hoppas inte det, jag ska försöka ha det som nyårslöfte, vara pigg under dagarna , trött på natten, vända på dygnet.

Ett annat nyårslöfte jag har är att spara pengar mera OCH att träna mera. Jag längtar asmycket efter att dansa igen, Jag har kännt mig jättelat på senaste tiden, dessutom ska jag träna mera på friskis, det är dags att köpa nytt kort igen. Nog om det. Nu tänkte jag lägga fram lite bilder från igår.  Godnatt, sov så gott och en god fortsättning<3
image156

image158

image161

image165

image164r


Kommentarer
Postat av: Sebbe

Shit låter som en riktig toppenkväll det där. Hur var lokalfesten då? massa folk eller? borde bjudit mig!
Förresten så förtjänar ju inte du en kommentar egentligen men det är ju trots allt 2008 så.. ;) hoppas allt är bra! / Sebbe

2008-01-02 @ 02:12:02
URL: http://sebbeki.blogg.se
Postat av: jocke

Hundskit blandat med öldoft och herrparfym, det är ju nya axe manbeer doggystyle. Vad gjorde ni i pök lokalen annyway?

2008-01-10 @ 19:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0