Studentveckan<3

Det var nu väldigt länge sedan jag uppdaterade tyvärr, har haft fullt upp och jag har kännt mig lite sliten efter studentveckans vilda dagar. Nu efteråt känns det både underbart och sorgligt att ha tagit studenten. Studentveckan var en av de absolut bästa veckorna i mitt liv.

STOCKHOLM

Här nedan kan ni se bilder från dagen då vi var i Stockholm med NS- och NV-klassen. Dagen började med att vi såg filmen "Fiskarna" på Cosmonova. Innan filmen började stod de personer som medverkat i filmen varav Johnny Depps och en annan mycket känd skådespelares namn stod med. Det verkade ju mycket spännande, dock fick man aldrig se Johnnys fejja i filmen...tråkigt nog.
Filmen var helt okej. Man fick se en massa söta sköldpaddor som gjordes rena med hjälp av små fiskar som "pussade" på skalet (det såg ut som det^^). Efter filmen var nästa uppdrag att gå till Nobelmuséet...det var myyyycket intressant....eller kanske inte. Det gick att lyssna på, men i allt prat om alla priser m.m. var mina tankar på annat håll. Jag var sugen på att utforska Sthlm. När föreläsningarna äntligen var det dags för Mli och mig att dra och käka. När vi käkat drog vi till stan för att shoppa

Väl inne i stan var det inte så roligt att shoppa. Ni kan säkert inte tro era ögon att jag skriver att det var tråkigt att shoppa i Sthlm, men jag var mycket mer sugen på att vara ute i det underbara vädret ute. Jag har trots allt det mesta jag vill ha, redan hängandes i min garderob. Mli var heller inte spec sugen på att dra runt, så vi bestämde oss för att äta en större måltid. Vi tog med oss maten och en varsin cider och slog oss ner på bryggan tillsammans ett flertal Stockholmsbor.
Det var riktigt underbart i solen. Man blev väldigt badsugen när man hörde vattnet som kluckade under bryggan. Dock doppade jag endast tån. Det var iskallt. Senare drog vi för att köpa mer cider. Vi skulle nämligen festa när vi kom hem sedan. Ville inte komma nyktra. Överallt åkte flak omkring med studenter som hade tagit studenten. Det kom fram en hel del som grattade oss till studenten. De trodde säkert att vi kom därifrån.




                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0