Sveriges största studentbal!

Balen var riktigt härlig. Det började med att jag och Erik åt lite jordgubbar. Sedan hördes ljudet av våran skjuts som rullade in på min gata. Den var asskön att "sitta" i (man praktiskt taget låg ner^^). Därefter bar det iväg, med dunkande musik i bilen. När vi rullade in vid Flygeln var det redan mycket folk som stod och väntade. Alla var oerhört glamourösa. Det var riktigt kul att se alla uppklädda. För det var vi alla, enda upp till tänderna. Min frisyr som hade gjorts av en tjej från frisörskolan, tog ca 2,5 timma att göra.
 
När vi hade passerat den röda mattan var det dags för att bli fotograferade. Jag och Erik köpte 3 foton sammanlagt. Sedan fick vi en varsin drink och därefter startade minglet. Tråkigt nog började kvällen med att en kille spillde vitt vin på min klänning, men som tur var syntes det inte efter några minuter. Efter detta blev vi underhållna av en kille som fick igång alla med att vara med på en snapsvisa. Han var en bra underhållare och lyckades bjuda på sig själv. Senare kom den väntade maten. Den var underbart god, kanske var så speciellt god på grund av att man var så hungrig. Jag hade nämligen endast ätit ett mål innan den dagen. Det var blev ju så ont om tid när man skulle fixa till sig och allt.

Maten bestod av en förrätt, huvudrätt och desert. Mycket lyckat. När vi hade ätit väntade underhållning. Underhållningen
bestod av 3 komiker. Den första var riktigt bra, den andra okej, den tredje sög.
När underhållningen var slut, var det dags att dansa vals. Jag och Erik hade tränat vals tidigare, men då gick det inte spec bra. Dock gick denna gång riktigt bra, trots att alla krockade med varandra ett flertal ggr. När sedan fötterna strejkade var det dags att åka hem. Eriks bror kom och hämtade oss. Det var en underbar kväll som jag sent kommer att glömma.


Vimmel

Jag och Erik ♥,  med våran "Ride"


Jessica, Simon, Gabriel, Emelie, jag och Erik


Jag



Emelie




                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0