Miss Red

image271
Gjord i Photoshop, kommentera gärna=)



En ny måndag, fylld av nya utmaningar.
Jag har precis studerat romantiken inför ett prov i veckan. Jag förstår inte varför jag så ofta skjuter upp läxorna, proven försvinner  ju tyvärr inte, men det känns enklare att göra så för stunden antar jag. Dock har jag bättrat mig mycket på senaste tiden, innan har mottot varit "Mañana, mañana" (imorn, imorn). Det känns bra att äntligen ta tag i plugget desto mer.

Idag var det helt underbart soligt ute. Det kunde inte bli bättre...eller jo det är väl en underdrift, varmare kunde det vara ;-). Men det är ju vår liksom. Dock var det perfekt väder för en pluggstund ute i det soliga vädret.

Vet inte om ni har hört "All for love", men det är en låt som stör mig rätt mycket. Om man ska göra en ny version kan man väl välja en låt som är bättre än orginalet? Det anser jag. Lyssna bara på Rod Stewart, Sting och Brian Adams version så finner du antagligen, precis som jag, att den nya versionen med "Idol-pojkarna" är ett skamligt resultat av en bra låt.
Personligen tycker jag att Danny passar bättre att sjunga solo än i band. Rösten är underbar och hans låtar är riktigt bra. Musikvärlden behöver inga fler smöriga pojkband.


Här kommer lite smakprov på min nya party-outfit:

Red, The Symbole of Passion

image275

Mirror, Mirror On The Wall, Which Is The Beautest Purse Of Them All?
image276

Kommentarer
Postat av: Fani

oh lala, grymma bilder honey ;D gillade "de luxe" bilden på dej, som du fixat i ps, speciellt mittenbilden. du passar perfa i röda läppar ju :) vissa covers gör verkligen orginal-låten till åtlöje ju, sånt kan vara störande håller jag med om. & nee inte fan behöver musikvärlden mer smöriga pojkband, sånt är ju ute ute ute! hehe xD puss!

2008-03-04 @ 22:05:23
URL: http://glikia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0