En onsdag



Tar det lugnt och lyssnar på sköna balader just nu. En låt som hade hamnat i mappen var "California here we come" som alltid klingar till varje början av ett OC-avsnitt. En intressant sak som Sofhia sa idag var att vi alla är väldigt olika. Hennes exempel var att när några lyssnar på en sång så tänker oftast de flesta på olika saker. Vilket är en väldigt intressant tanke. Jag t.ex. kommer direkt o tänka på min familjs två resor till Kalifornien när jag hör California here we come och även när jag hör Hotel California, vilket är en låt som vi faktiskt lyssnade på när vi var på väg ifrån Hollywood / Los Angeles,

Kalifornien är verkligen så härligt som det ser ut på TV. Jag tycker verkligen om deras klimat, alla sevärdigheter, att många är sociala (även mot främlingar) och surflivet. Ett minus som jag dock kan nämna är deras mat. Det var svårt att hitta bra matställen. Vi hittade en indisk restaurang som var underbar, men annars så fick man leva på mkt snabbmat.
En sak som förvånade mig när vi var i USA i juni förra året var att vattnet var svinkallt. Isvatten var vad det kändes som. Augusti måste nog vara den bästa månaden att resa till Kalifornien. Men jag var ju ingen badkruka så jag badade ändå. Jag och två till var de enda som badade på den millånga stranden. Kanske såg kul ut, men är man i USA så måste man ändå ha doppat sig i havet några ggr och inte bara simmat runt i poolen.

Nu ska jag göra stan. Hade bra! Kramar


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0