Konsten att måla

 

Nu när jag har varit sjuk har jag inte kunnat göra mycket mera än att läsa, se film och prata i telefon, men idag målade jag. Ska försöka att måla oftare. Det är verkligen kul att måla. Vissa finner det avslappnande och på något visst sätt är det det, men samtidigt måste man koncentrera sig till 100 % för att inte måla för hårt eller för löst. Det som kan göra det svårt ibland är när man väl ska måla detaljer. Som ni vet så är man ofta lite smått skakig på handen, inte så att det märks i vanliga fall, men när man ska måla något som typ ögon eller något annat som är svårt så märks skakningarna. Dock är det sådana saker som gör det spännande att måla, antingen skiter det sig eller så blir det en målning som man är jättenöjd över.
Idag blev det ett jättebra resultat. Känner mig redan sugen på att måla en ny. Jag tänkte ha lite afrikanskt tema över mina 3 kommande målningar, typ savann med djur som elefanter, giraffer och zebror.
Gillar du att måla?

Kommentarer
Postat av: Martin

Det är mycket lättare för mej som bara kan måla fula saker som inte kan gå fel :) då blir man inte skakig men får ändå ur sej sina känslor! :D



Nae då men det är skönt att göra nåt sånt, bra sätt att uttrycka sej på, jag skriver texter det är väldigt skönt också :) lär bli en del sånt nu när jag har gips och är invalido!

2008-10-19 @ 22:26:41
Postat av: Svar till Martin:

Det låter bra det också, huvudsaken är att det är kul och att man får göra något för sig själv. Dock så har jag gått i målarskolor och där målandet utvecklats en hel del och därför vill jag gärna utmana mig själv med svåra målningar.



Vad skriver du för texter? Skriver inga texter faktiskt. Borde nog göra det. Hoppas foten tillfrisknar snart så du slipper vara invalido=P

Kramar Lisa

2008-10-23 @ 21:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0