Carpe Diem





Carpe Diem som på latin betyder fånga dagen är något jag ska satsa på eller hur man ska uttrycka sig. Har ju nämligen varit sjuk sedan i torsdags förra veckan. Är så sjukt trött påt..
Dock har jag ändå jobbat igår och i förigår eftersom jag behöver pengarna till resan. Men idag är jag ledig så jag tänkte vila ut mycket jag kan så jag kanske är frisk till helgen. Är mycket förkyld väldigt ofta vilket kan vara jobbigt eftersom det gör att jag inte kan träna så hårt som jag skulle vilja. Träning är det som få mig att må som bäst därför längtar jag bara efter att bli frisk så jag kan börja på ett gym. Nautilus är gymet det lutar mot. De har fräscha lokaler och det finns flera st som tränar där som jag känner. 
Springa anser jag är den bästa träningen, dock kan jag tycka att det är lite tråkigt att bara springa. Även om det kan vara härligt att springa i naturen så föredrar jag lite sporter som det är lite action i, typ fotboll, badminton, tennis och handboll. Jag saknar faktiskt att ha gymnastik ibland. För då fick man spela olika sporter. Dock var ju våran gymnastiklärare mycket för en massa lekar och danser, men ibland fick vi våra ljusa stunder då vi fick sporta.

Jag har blivit lite inspirerad av "du är vad du äter". Så jag tänkte testa mig själv med att äta bra och även träna mera. Träning får vänta tills min onda hals blivit bättre, men jag ska försöka undvika godis, snacks och äta bra mat fram till resan. Jag lär ju bära bikini en hel del i Thailand så det är väl dags att satsa på att vara "strandsnygg" som de uttrycker sig i damtidningar =P.
Hur som hellst, så från och med idag den 23:e oktober så tänkte jag äta bra och träna mera. Jag tänkte uppdatera genom bloggen hur det går.

Fortsättning följer...



Kommentarer
Postat av: Martin

Det där med Nautilus låter som en utmärkt idé =)

2008-10-25 @ 23:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0