Nyckeln till en bra dag

Idag var en mycket bra dag.




Dagen började med sovmorgon. Det var irriterande många som ringde på morgonen, men som tur var så slapp jag att svara. Jag och Erik åt en redig frukost när vi väl gick upp runt halv 11-tiden. Den värmande solen utanför fönstret gjorde oss sugna på att åka ut i naturen. Med varm choklad och sittunderlag som packning drog vi iväg.


Det var sannerligen fint utanför bilfönstret trots att många av höstens löv redan fallit. Ågelsjön var vårt mål.
När vi väl stigit ur bilen på parkeringen blev jag på gott humör av hur varmt det var ute. Solen värmde och en massa gula löv föll virvlande ner från träden. Det var verkligen vackert. Trots min onda hals och den dunkande värken i öronen såg jag fram emot en liten promenad genom skogen. När vi kommit upp på berget slog vi oss ned på sittunderlaget. Det var rätt så vindstilla just där vi satt oss. Att höra blåsten var avkopplande under tiden jag njöt av min varma choklad och betraktade det glittrande vattnet. När Erik och jag pratade om resan till Thailand blev jag alldeles uppspelt av tanken av hur underbart det ska bli. Efter några timmar av solande, skratt och en massa prat var det dags att tänka på refrängen. Erik skulle till jobbet och jag skulle hem för att vänta in Sofhia som skulle komma hem till mig.
Efter bara någon halvtimma plingade Sofhia på min dörr. Med sig hade hon lite av ett SPA - kit, ansiktsmask, ljuvligt doftande tvålar och ansiktkräm. Först kokade jag Chai-te till oss båda. Sedan blev jag ompysslad med Sofhias produkter som kom från Make up store och den nya butiken Lush, det blev en förbluffande skillnad på hyn. Den har mycket mer fukt och känns fräschare. Det blev en hel del tittande på Top Model, sedan skulle Sofhia iväg.
Trots att det känns segt att ha en jobbig förkyldning så har jag kännt mig uppåt hela dagen. Ett stort plus var att jag tog mig tid för att fota en hel del med min systemkamera.

Min Fia♥


Älsklingen var uppspelt i skogen♥


Ljuvligt!


Vacker höst!


Mindre stress och mer spontanitet är min nyckel till en bra dag.
Snart ska jag lämna datorn och lägga mig tidigt för en gångs skull ;-)

Kommentarer
Postat av: Martin

Det är precis min filosofi också :D visst är det ganska skönt att inte jobba 60 timmar i veckan och vara nybliven student? då slipper man känna att man måste jobba utan kan jobba ibland och känna att man kan unna sej lite ledigt =) du får följa med mej och erik och fiska nån gång, jag tror han behöver dej vid sin sida.. för han får aldrig nån fisk.

2008-10-15 @ 10:36:44
Postat av: Erik

Jag tycker du borde tagit den andra bilden när jag hoppade, den såg mer ut som matrix. Och det Marin skriver är bara påhitt, det är jag som är fiskarkungen.

2008-10-16 @ 11:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0