Fågelskådare



Här om dagen var jag och Karin på en picknick i ett fågeltorn ett stycke från Arkösund. För en gångs skull skedde något väldigt spontant. De flesta jag känner behöver man höra av sig i förväg om man vill hitta på något speciellt, men inte då inte. Karin fick idén att vi skulle åka till fågeltornet och ta med lite smått och gott. Själv så stekte hon äpplebitar  med kanel, smör och socker och kokade kaffe. Jag hade fått hem chokladbollar från Lindahls som jag valde att ta med. Karin hämtade upp mig i bilen så drog vi iväg. Solen sken på bilen och det kändes nästan som att sommaren "var tillbaka". Eftersom jag aldrig varit där fick Karin guida mig fram till fågeltornet.

Det var jättemysigt där vi gick i skogen. Jag som trott att det skulle vara blåsigt fick ta av mig jackan eftersom det var riktigt varmt. Till slut var vi framme vid tornet. Väl uppe i tornet var det jättemysigt. Utsikten var fin. Man såg ut över vattnet och ängar. Vi dukade upp picknicken och satt och pratade och skrattade. Allt var mycket smaskigt, speciellt äpplebitarna. 

Efter våran picknick fick vi syn plötsligt syn på ett block och en penna som låg på bordet. I blocket var det flera st som hade berättat om alla fåglar de hade sett. Många var säkert fågelskådare. Efter att ha läst några stycken blev vi inspirerade att berätta vad vi hade sett från fågeltornet. Den blev var väldigt knasig och mycket beskrivande.

För att göra historien kort så handlade den om alla fantastiska fåglar vi lyckats upptäcka under våran fågelskådar-kväll. Våra favoriter var den lättklädda strippgåsen och smör-gåsen som flög förbi utanför fönstret.
Har ni någon gång vägarna förbi detta fågeltorn så kan ni läsa om våran spännande berättelse. Fantasi har vi gott om i alla fall. Den saken är säker
Karin


Fågeltornet (tornet påminde mig om tornen från filmen The Village)


Lisa med sin Kaka


(Flug-)Svampbob




Nu ska jag och Erik titta på en film som jag har valt ut. Jag har ännu inte berättat för honom vilken film vi ska se och självklart så är han mycket nyfiken på vad det kan vara för någon.
Godnatt och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0