Framtiden? Utbildning?

Utbildningar

Jag börjar känna mig lite stressad över framtida utbildning.
Idag diskuterade jag och mamma jobb och utbildning. Jag har sedan långt tillbaka bestämt mig för att jag skulle ta ett sabbatsår efter gymnasiet för att kunna tänka efter vad jag vill plugga och för att jobba och resa. Just nu jobbar jag en hel del. Det hela känns lite förvirrande just nu. Det är inte förrän några dagar tillbaka som jag har kommit att tänka på hur fort allt har gått, från en trygg och strukturerad väg genom skolan till att helt plötsligt inte sätta sin fot i skolan och sätta sin fot i arbetsvärlden.

När jag funderar på vad jag ska läsa i framtiden har jag många idéer, men jag är inte helt säker på vad jag vill satsa på. Som den tidsoptimist jag är känner jag att jag har gott om tid på mig att känna efter och fundera på vad jag vill, men har man verkligen så mycket tid på sig?
När väl mamma och jag satt och diskuterade så slog det mig, Jag tror faktiskt inte man har så lång tid på sig. Det jobbigaste är att verkligen sätta sig ner och kolla igenom alla brochyrer med utbildningar. Det blir så lätt att man bara för givet att det kommer med tiden. Jag ska planera in en dag då jag sätter mig ner och tittar igenom brochyrerna.
På så sätt får jag mer koll på läget.

Kommentarer
Postat av: Fani

låter som en bra ide stumpan min :) puss

2008-09-04 @ 01:43:28
URL: http://glikia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0