Back from Africa


På stranden
Då var man tillbaks i Sverige. Inte riktigt så varmt som i Egypten, men jag har trots allt lyckats sola mig lite här hemma. Till och med så att näsan blev lite rosenröd.

Det är svårt att beskriva Egypten. Det var ett spännande land. Väldigt annorlunda mot många andra länder jag besökt. När vi först kom till hotellet så såg det inte häftigt ut från utsidan, men inuti var det mycket finare. Fräscht och härligt. För att inte tala om den härliga stora trädgården med palmträd som det växte bananer ifrån. Vårat hotell hade mycket att erbjuda, en egen strand, vindsurfing, SPA, gym m,m. Mycket kostade extra förstås. Dock inte så mycket pengar. Det var så otroligt underbart att komma till Egypten där luften var 34 grader varm, vattnet var turkost och glittrade vackert. Jag bara njöt av att äntligen få lite lugn och ro. Läsa en bok under en palm och svalka sig i vattnet,

Jösses vad jag saknar att ligga i värmen och läsa. Synd att min bok är slut nu. Den hette "I dina kläder" ett bra bokval verkligen! 
Nu har jag fått resfeber, vill bara komma iväg igen. Mamma pratar om Mallorca, vem vet, kanske blir det en resa dit eller något längre bort som typ Australien eller Nya Zeeland. En sak är säker iaf. Jag är taggad på att resa igen.


Här står jag i ett tempel där de mumifieringen skedde. Borden stod där ni ser gropar i golvet.


Kommentarer
Postat av: Fani

låter som du haft en jättehärlig resa gumman :) nu längtar jag till grekland som fan efter att ha läst ditt inlägg! pusspuss

2009-04-28 @ 23:32:54
URL: http://glikia.blogg.se/
Postat av: Sofhia

Det verkar som om ni fick er en riktigt spännande resa!! WOW alltså, pyramiderna är så sora så ni ser ut som små söta myror^^ Det är inte varje dag man får se så otroliga byggnader:O =)

2009-04-29 @ 20:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0