Min passion


Eftersom jag varit sjuk nu ett tag så har det inte funnits så mycket att blogga om. Jag såg filmen Wanted igår med Angelina Julie, en spännande och blodig actionfilm. Den var hyfsad, den får betyget 5 filmrullar av 10.

Det stör mig att man ska behöva bli sjuk när vädret är som allra bäst. Det är verkligen tråkigt. Jag skulle vilja gå promenader i solen, fotografera, fika och sånt. Imorn natt åker vi till Arlanda. Vi kommer att vara framme på förmiddagen i Egypten. Jag hoppas för guds skull att febern är som bortblåst till dess.

Något annat jag dock kan visa och berätta om är den tavla som jag inte för så länge sedan målade. Jag hittade en snygg bild på internet som jag sedan målade av och la till lite egna detaljer på. Konturerna ni ser på trädet och i solen är målat med guldfärg. Så den skiftar väldigt snyggt i verkligheten. Det var lite svårt att fånga på bilderna. Jag blev väldigt nöjd även om den tog lång tid. Färgerna jag köpte (förutom gulfärgen då, eftersom den var jättebra och dyr) var inte alls bra och fastnade knappt. Jag var tvungen att nästan totalförstöra tre penslar när jag desperat drog penseln fram och tillbaka flera gånger och väntade på att färgen skulle fastna. Till slut blev den klar iaf.
Jag har funderat på att måla den där "Ekan" som jag hade med i ett tidigare inlägg, men jag är faktiskt lite sugen på att måla människor. Det skulle vara kul att måla av en person och inte bara måla av foton. Någon som är intresserad av att stå modell? ^^



A golden sunset

Kommentarer
Postat av: Oskar

Schysst målning! va duktig du är :)

2009-04-09 @ 20:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0