Cykeläventyr


Äntligen är min ♥Kaka♥ hemma och jag också. Jag har kommit hem från Frankrike och Kakan från Australien. Igår ringde Kakan och ville cykla till sörping. Inte bangade jag inte. Så iväg bar det. Karin var riktigt snabb. Jag började undra om hon hade en motor någonstans där på cykeln. Själv så hade jag inte lika bra kondis, trots att jag tyckt den var hyfsad innan. Dock hade jag inte tränat så mycket på senare tid. I duggregn cyklade vi iväg. Eftersom det var så varmt så var det bara skönt att det regnade. Längs med vägen var det en del bilister som tutade och gjorde tummen upp. Till slut var vi framme. I den mysiga staden gjorde vi först ett stopp på ett fik vid Göta Kanal. Himla mysigt. Det blev en macka med brie och salami och en Pago. Sedan kollade vi kläder och smycken. Hittade ett fint halsband på en outlet som var billigt. Ville inte spendera så mycket. Spenderade tillräckligt mycket i Genéve höhö.

Sedan var det dags att glassa. Vi gick till en glasskiosk som låg nere i en källare. De gör sin glass själva faktiskt. Underbart gott med honungsmelon och marränsviss toppad med kolasås. Sedan var det dags att ge sig av. Karin cyklade som aldrig förr. Jag vet inte var hon hittade all ork =P. Jeans var inte bästa valet när det var fuktigt kan jag lova. Kunde knappt cykla med dem. Det var underbart att komma fram. Var himla trött. Om jag vill gå ner i vikt vet jag vem jag ska vända mig till ;-)
XOXO Lisa

P.S. Kan påpeka att jag nästan körde ner i Göta kanal när vi fotade ;D









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0