Drömmar

Drömmar, vilket konstigt fenomen. Brukar ni komma ihag era drömmar? Själv har jag turen att göra det. Jag kan inte lata bli att förvanas över hur sma intryck under dagen kan forma en dröm. Det kan bli sa knasigt i drömmar. Drömmar kan t.ex. paverkas av ljud fran omgivningen som formar drömmen även om man inte vaknar. I natt t.ex. sa var det askväder utanför mitt fönster. Tror ni inte att jag började drömma om att blixtar slog ner i mitt rum? (helt omedveten om att det askade). Jag drömde att askan slog ner i rummet och var nära och träffa mig hela tiden. Vart jag än slängde mig pa golvet slog blixtarna ner närmare och närmare mig. Vilken dröm va? Det är inte en av mina bästa drömmar, men spännande var det.

Idag har vädret varit sadär, en av de fa dagar som inte varit soliga och varma. Vi har spelat en massa badminton idag och jag har kört spinning en hel del. Här äter vi glass i stora lass sa lite maste man allt ta och förbränna ;-)
Idag är det 4 dagar kvar tills Norrköping lever farligt igen. Det ska bli skönt att komma hem igen, men jag kommer sakna vädret och att träffa barnen. Kommer även sakna min mammas faster som kom för fyra dagar sedan. Vi har spelat en  kortspel och babblat en massa. Vad skönt det är att ha nagon att prata svenska med.
Staden är ocksa himla trevlig, mysig och charmig. Och vilka butiker...jösses! Det kanske är tur att jag inte bor i en stad som denna, da skulle nog pengarna flyga iväg. Nu ska jag svara pa lite mail och ta mig en kopp varm choklad. Hade bra alla glada, söta, snälla och...övriga! ;D
XOXO Lisa


Geneve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0