Dag 3

En försenad, men efterlängtad fortsättning av Thailandresan - Dag 3


Exotiska drinkar

Den tredje dagen började med ett uppvaknande till spikande och buller precis utanför våra fönster. Vi gjorde några desperata försök att somna om, vilket förstås inte fungerade. Frukostbuffén var iaf godare denna morgon, smarriga stekta ägg, som stektes av en vad jag trodde var en man, men tydligen var en kvinna. Vi kände oss modiga denna morgon och testade friterad ananas, vilket var MUMS!
Ännu en dag försökte vi oss på lite solande, men även denna dag var solen gömd bakom molntäcket, men det var svårt att klaga eftersom det trots allt var mycket varmt ändå. Dock började jag bli smått nervös för att komma hem lika vit som jag var innan jag kom, men det var ingen risk.
Efter att sedan besökt hotellrummet med besvikelsen att det fortfarande var stökigt utanför vårt fönster så bestämde vi oss för att fixa ett annat rum. Jag pratade lite med receptionisten och sedan var allt fixat. Inte lika fint rum som tidigare, men det var skönt att vakna i lugn och ro, för det är väl vad semester handlar om (BLAND ANNAT).
Under eftermiddagen blev vi hungriga så vi bestämde oss för att ta en TAXI. Under turen tipsade chaufören om en god restaurang. Och god var maten. Dock så blev det lite tjaffs eftersom servitrisen fick för sig att jag skulle ha två rätter, vilket jag verkligen inte skulle ha. Jag frågade om jag kunde få en viss rätt med nudlar istället för ris och då misstolkade hon det visst. Så knasigt det kan bli.

Senare under dagen blev det ingen shopping, men däremot färgade jag och klippte håret på en frisörsalong i det stora shoppingcentrummet ett stycke från vårt hotell. En av "thai-tjejorna" var mycket trevlig ochbra på engelska. Så vi pratade på där under tiden en tjej färgade mitt hår. Som vanligt såg man "fantastisk" ut i håret uppkladdat i rullar med färg. Någon dansk kvinna satt bredvid och skämtade och fnissade med mig. Jag hade nog lika kul som hon. Hennes dotter fixade en hårförlängning som var blond och gick ner till rumpan, väldigt snyggt. Dock vill jag ha endast mitt hår nu. Har tröttnat på hårförlängning. Annars hade jag nog skaffat det jag också. Efter färgande, fönande, klippande och hårmassage var jag klar och en sömnig Erik var glad att få komma därifrån. Stackarn =P.
Måste tyvärr erkänna att vi var onyttiga denna dag, Burger King var boven. Men men gott var det i alla fall. =D



Min sötnos och en COCONUT ^^



Smarrigt!


Där var ju jag också!



Mysigt

Kommentarer
Postat av: Erik

Visst hade vi det underbart? Och vattenmelon-juicen var nog den godaste på resan. Men servitrisen kunde vi klarat oss utan. Var det inte den här dagen vi åkte vattenskoter också? Pussar

2009-02-10 @ 20:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0