En tugga av livet

Idag när jag såg programmet Rachel Ray fick jag mycket inspiration från en av hennes gäster. Hon är både en nyhetsankare och författare. Hennes ord var att hennes liv handlar om att göra skillnad.
Det tycker jag är verkligen intressanta ord. Eftersom vi alla gör en skillnad och vi kan göra mer skillnad om vi verkligen vill och försöker.

Vi har alla våra upp- och nedgångar, men det jag anser är viktigt är att man ska alltid komma ihåg att det är en själv som påverkar sitt liv. Det finns saker i sitt liv man inte kan påverka som t.ex. sjukdomar, familj m.m. men det finns ändå saker man kan påverka. Det finns tider då man kanske ser någon, någon som man verkligen beundrar.
Ett exempel: Jag tittar på skådespelare som går på röda mattan och tänker det där skulle aldrig kunna vara jag. Det är rätt sjukt att man kan tänka en sådan tanke. För självklart kan man inte vara där om man inte ger sig ut där och försöker lyckas. Jag menar att t.ex. skådespelare och kockar har ju en gång i tiden haft vanliga liv, vanliga yrken, men någonstans och någon gång satsade ju de på sina drömmar.

Även en så enkel sak som att söka jobb, kan ibland kännas meningslöst när man sökt mycket och inte fått något jobb, men det handlar mycket om att vara på rätt plats vid rätt tid och att inte ge upp. För självklart får man inga jobb om man inte söker några.

Vad jag vill säga är att det är lätt att tänka att mycket är omöjligt, men det är inte det.
Jag brukar säga att livet blir vad man gör det till.
 
Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Fiha

Så himla fin bild älskling! Måste också säga att det skulle absolut kunna vara du på röda mattan, utan problem;)

2009-02-18 @ 21:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0