Au-pairlivet

ännu en dag har gatt här borta i Frankrike. Temperaturen här är det inget ngt fel pa. Okej, pa natten är det extremt varmt ibland och öppnar man da ett fönster da kan det vara minst lika varmt ute.

Idag fick jag lite sovmorgon, yeeeey =D. Jag morgonmänniska? BIG NO. Det som jag finner kul är att jag har lärt mig en del franska. Det behöver jag göra. Barnen föredrar förstas att prata franska, men som tur är sa har de haft en engelsk nanny. Vilket betyder att t.o.m. den lilla pojken pa 4 ar redan har lärt sig en hel del eng. Imponerande tycker jag om ni fragar mig. Idag har vi badat en massa. Vi drog till ett utebad. Det var riktigt kul. Fick aka rutschbana en massa med barnen. Riktigt kul, tur att man fortfarande har ett glatt barnasinne kvar ;).

En del franska barn var helt galna och blockerade rutschbanan och försökte komma ikapp oss i den m.m. De blev avstängda och det blev banan ocksa...ett tag iaf. Killarna de stod utanför staketet och ropade pa badvakten hela tiden. Jag har precis svullat i mig en hel del gott. Bountyglass och godis, MUMS. Snart är det dags att sova.
XOXO Lisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter ju riktigt mysigt. Blir lite avundssjuk på glassen och godiset, men imorn ska jag bara vara hemma och svulla. det var så länge sen. Jag saknar dig sötnos! massa pussar till dig.

2009-07-20 @ 23:53:12
Postat av: Fhian

Saknar till och med att äta massa glass och godis med dig!!=) Barnen måste haft jättekul med dig på utebadet! En stor PUSS som du kan använda när vädret är surt

2009-07-21 @ 23:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0