Bar Rafaeli

Bar Rafaeli in reclamele Accesorize

Bonjour!
Idag sag jag sag en msnvideo om Bar Rafaeli. Hon är en av manga imponerande modeller som är helt otrolig pa bild. Tjejen är sportig, hon surfar (vilket är hur underbart som hellst), spelar tennis (vilket jag ofta gör), draksurfing och simning (simning är helt underbar träning för kroppen)... m.m. Varför jag valde att skriva om henne är för att hon verkar ha en spännande personlighet och för att hon är liknande intressen som jag har. Draksurfing har jag dock ännu inte prövat, men det ska nog hända en dag. Hon verkar vara en tjej som gillar att äventyra och ta utmaningar.

Jag är en person som verkligen gillar utmaningar. När jag valde att jobba som au-pair sa kände jag stark tvivlan över att aka, men hellre att välja en utmaning och testa sig själv än att angra att man aldrig akte. Jobbet kan kännas ensamt när man jobbar med barn som talar ett annat sprak och är i trotsaldern, men det har det ocksa varit mycket givande att jobba här i Frankrike. Jag har lärt mig mycket om mig själv, om vad jag klarar och vad jag vill med mitt liv. Barn är verkligen intressanta. De kan vara sa oförutsägbara samtidigt som de kan vara förutsägbara. Det är inte direkt som att man kan läsa en instruktionsbok och sedan vet man precis hur man ska hantera dem. De är en hel vetenskap. Det handlar om att läsa dem, hur de reagerar pa saker man säger och gör och lära sig utefter det. Barnen kan vara trotsiga, men de kan ocksa vara hur mysiga som hellst ocksa. De är sa kreativa och roliga.

Jag tror det kommer att vara en väldigt bra förberedning inför när jag ska skaffa barn. Dock har jag inga planer pa att skaffa barn förrän om typ 10 ar. Man ska passa pa och leva livet först, resa, äventyra, skaffa sig en bra utbildning och ett bra jobb anser jag. Haller du med?

Nu ska jag ta och läsa en bra roman. Bonne nuit!! (God natt!)
XOXO Lisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det låter som den här Bar Rafaeli är lik dig. Jag tycker också att det är skönt att du skriver att barn är intressanta för att då låter det som du har det lite lättare nu, och det är bra. :) Och så tycker jag att din "livsplan" låter klok och genomtänkt, man ska inte stressa med att skaffa barn, det är bättre att vänta tills man verkligen vet att man är redo. Älskar dig :) puss puss

2009-07-31 @ 22:15:58
Postat av: fihan

Du har helt rätt vännen! Du har verkligen kämpat på med frankrike livet och trots alla motgångar så är du kvar och nu är det bara fem dagar som återstår:D Bar Rafaeli är helt klart lik dig för du skriver ju att hon är en intressant person och det är du med! Love love love puss

2009-08-01 @ 00:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0