Shopping i Genève

Shopping? Likes it BIG time. Igar släpptes jag, shopaholicen ut pa stan i Genève. Det var riktigt kul. Jag gillar staden riktigt mycket. Ska dit nästa lördag ocksa. Da ska jag utforska staden ännu mer. Igar sa var jag pa ett ställe som heter GLOBUS. Ett bra shoppingcenter för shopping. Blev förvanad att se TIGER OF SWEDEN-grejer där, typ väskor m.m. Jag hittade även en affär som heter "ORDNING OCH REDA", vet inte om talar svenska där inne, men det var kul att se lite svenska ord pa en skylt för en gangs skull. Hörde en del svenskar ibland som gick runt och pratade i telefon och fragade hur det var hemma i Sverige. Det var skönt att fa höra svenska spraket. Jag saknar spraket en hel del. Visst sa pratar min morbror det ibland, men vi försöker att prata pa eng sa barnen förstar.

De har mysiga ställen att äta pa i Genèves stad. Ofta spelas det musik av musikanter som höjer den mysiga känslan i staden. Jag hittade ett cafè där det serverades en massa fruksallader och allt möjligt. Exotiska frukter, funkar för mig! Nagot som förvanade mig var att väldigt manga verkar mkt rika och gar runt med dyra väskor sasom Louis Vuitton och Prada.
Själv har jag köpt en DKNY-väska förra gangen jag shoppade, tillsammans med Erik. En favoritbutik som jag fann den här gangen var GUESS. En skarf och ett par snygga solglasögon, de satt fint!

Hittade även ett Ralph Lauren bälte. Riktigt Classy. Det var kul att hitta sa manga butiker och ha massor att välja mellan. Jag vet inte om det ofta händer lite skumma saker i Genève, men förra gangen jag var där sa sag jag tva killar utklädda till tjejer med gul peruk och rosa klänning. Den här gangen när jag var i staden sa var det barn som hoppade hopprep precis bredvid sparvagnsparen och en jättestor grupp människor stod runt och tittade och ropade ut hur manga hopp flickan gjorde, 1!....2!....3!....4!... o.s.v. Jag skulle bli ännu mer förvanad att se ngt sadant där jag bor. 
Det var allt om det, bilder kommer en annan gang. Hade underbart! XOXO Lisa

Kommentarer
Postat av: fhian

Haha vad kul att det fanns en affär som hette ordning och reda=D De franska har säkert ingen aning om vad det betyder:P Det är så kul när du berättar om dina dagar! Man kan inte låta bli att läsa^^

2009-07-21 @ 23:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0