Ett år sedan!!




I torsdags var det ett år sedan jag och min klass lämnade skolans trygga dörrar för att ge oss ut på nya äventyr, få uppleva nya utmaningar, resa, plugga och flytta. Ja, det fanns många olika vägar vi kunde välja att gå. Igår gick jag på två utspring, Jessicas och Emelies utspring. Det var en underbar dag. Trots att veckan varit regnig så var det som om himlen lyckades hålla sig just för denna dag och även bjuda på lite sol. Att stå där bland alla föräldrar, barn och släktingar, känna alla förväntningar och all glädje var helt underbart. Det påminde mig om när jag hade mitt utspring, stod på scenen, sjöng den klassiska studentsången och log så jag fick värk i kinderna. En sådan dag. En av mina allra lyckligaste dagar. Att träffa alla, se alla så lyckliga och känna både glädje och sorg över att det skulle dröja innan jag skulle få se vissa av dessa härliga personer igen. Att träffa hela familjen, släkt och vänner var också helt underbart. Att ha alla samlade där hemma efter att vi åkt flak och sedan cab hem. Även om gårdagen hade sol så hade vi bästa vädret, okej det var väldigt varmt, men hellre det.
Igår när jag såg alla goa och glada tjejer och killar som jag lärt känna under min gymnasietid blev jag påmind om hur underbart jag hade det under de tre åren. Allt vi gick igenom, både med- och motgångar. Alla föreningar som fyllde skolan med sammanhållning, skratt och galna bravader. Jag kan sakna de som man kanske inte umgicks med, men ändå hälsade på i korridorerna.

När jag Jessica och alla andra kompisar som tog studenten så fylldes jag av glädje. Jag visste hur underbart det var att stå där och önskade att även jag fick stå där. Det var dock även kul att vara den som stod i "publiken" för även där träffade jag vänner som jag inte träffat på åratal.

Igår gick jag på två utspring, det var rätt intressant och se hur de olika utspringen skillde sig. För det första så hade kunskapsskolan ett utspring inne medan Ebersteinsta tågade fram till sin scen. Ebersteinskas elever fick klassvis gå upp på scenen och göra sin "grej" antingen sjunga, hålla tal eller bara tacka och gå av scenen, medan kunskapsskolan valde att ta upp alla på scenen, hålla tal och sjunga nationalsången och studentsången.

Efter en stor buffé hemma hos Jessica bar det av till Palace! Vilken kväll! Så mycket glada och välbekanta ansikten som man såg. Jag hade otroligt kul! Det var bra musik och det var kul att mingla runt bland studenter och andra partyglada människor. Det var så himla kul när jag och Jessica dansade loss på dansgolvet, jag och Emelie som var sociala vid baren och himla kul att prata med Jessicas kusiner från Jämtland som två jättehärliga personer.



Min studenttårta. Samma färg hade jag på min klänning på balen. På huvudet hade hon en studentmössa. Den kanske inte syns så mycket.




Jag på flaket! *PUSS*

 E.L 4-ever

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mina älsklingar!! Ni passar så bra i studentmössorna! Tänk att det var ett år sedan nu! Det var en härlig känsla att bli påmind om det i torsdags!

Visste inte att du hade en sådär cool tårta Lisa:D Kan tänka mig att den var god!?! <3

2009-06-13 @ 18:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0