Första doppet (i Sverige) i år!


Tidigt denna onsdagsmorgon klev jag upp trött, men glad upp för att göra i ordning mackor och alla andra förberedelser som behövdes för våran frukost. Jag hade bara 50 min på mig att göra mig i ordning och cykla till stan. I all hast cyklade jag iväg, men kom på att jag antagligen inte skulle komma hem förrän kvällen så en tröja behövdes ju förstås. Så tillbaks cyklade jag. När tröjan var nedpackad tänkte jag att nu måste väl allt ändå vara nedpackat och det var det. Dock hade jag glömt smör, skinka och allt möjligt framme, vilket jag kom på efter att ha cyklat iväg igen. Jag trodde aldrig jag skulle komma iväg, men till sist såg jag stan synligt. Parkerade cykeln gjorde jag och hoppade in i Eriks bil för att hämta Emelie. Framme vid sjön la vi fram filten och all smaskig frukost. Där satt vi denna tidiga morgon i solskenet och käkade frukost, underbart! Efter frukosten var det förstås dags för att doppa sig och doppade oss det gjorde vi. Bland mört och abborrar plumsade vi i det kalla, men skönt svalkande vattnet. Bara att få tag i ett av repen som hängde över vattnet blev ett stort jobb, men som den klätterapa Erik är så lyckades vi få tag i det. Skrikande och glada svingade vi oss ned i vattnet. Emelie och jag hade inte vanan inne utan fick kallsup varenda gång, Erik vet jag dock inte, men han verkade bra på det där och lyckades svinga sig ut och dyka från repet, jättecoolt. Efter en massa plask och simmande låg vi och solade oss, vilket var sjukt härligt. Det var perfekt väder! Ibland kan Sverige förvåna mig!=)
Efter solandet käkade vi en massa vindruvor som vi även matade fiskarna med. De gillade det, tydligen.
 
Emelie har tyvärr inte kommit med på några bilder, men däremot en rolig video.
Det får bli bilder nästa gång!

Nu ska jag sova, Natti natti!
XOXO Lisa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0