Michael Jackson död!!



Idag promenerade jag och Sofhia för att köpa oss frukost denna soliga fredagsmorgon. När vi fram hem till Hemköp fångades jag av de stora rubrikerna på Aftonbladets skyltar. MICKAEL JACKSON DÖD! stod det med stor text. Förfärad skrek jag till Sofhia Michael Jackson är död. Sofhia bara "Va? Vad pratar du om?" Sedan såg även hon de hemska rubrikerna. Min första tanke var att det inte kunde vara sant. Jag ville gärna tro att det var påhittat men det fanns inte en chans att tidningarna skulle hitta på något sånt. Jag och Sofhia skyndade oss in på Hemköp för att läsa om vad som hade hänt. Vi köpte Aftonbladet och läste hela vägen hem. 

Michael Jackson, även kallad "King of Pop" fick hjärtstillestånd i sitt hem i Los Angeles. Han blev 50 år gammal. SOS blev larmade från Jacksons hem 12:21 lokal tid i torsdags. När ambulansen anlände såg de att hans personliga läkare redan utförde hjärt -lungräddning, men han började inte andas. Han fick hjärt-lungräddning på väg till UCLA Medical Center, men när  Michael Jackson anlände vid sjukhuset 13:14 hade han hamnat i koma. Flera duktiga läkare, akutläkare och kardiologer försökte återuppliva honom i över en timma, men lyckades inte. 14:26 lokal tid dödförklarades Michael Jackson.

Jag tycker att det var ett riktigt hemskt besked. Det var alldeles för tidigt att lämna denna jord. Han hade arbetat jättehårt för att göra sin come-back. Om två veckor skulle han ha stått på scenen igen, men så kom det här. Så tråkigt att en man med denna fantastiska talang skulle gå ett sådant öde till mötes. För mig var Jackson en stor artist, han var unik med sin röst och dans. Han hade ett budskap med många sånger. Jag lyssnade en del på hans låtar. En av dem har funnits på min MP3 bra länge nu. Det hade varit häftigt att se honom göra en come-back, jag tror den hade varit grym. Det var ett väldigt tråkigt besked. Stackars hans barn.

Jag och Sofhia pratade idag om att det är tråkigt att se talanger som Michael Jackson och Heath Ledger dö såhär tidigt. Personer som verkligen gör skillnad i musik och filmvärlden. Vi kommer sakna dem.
XOXO Lisa
Tusentals fans samlade utanför sjukhuset. Fans sörjer vid Michael Jacksons stjärna på Hollywood walk oAmbulansen utanför Michael Jacksons hem i Los Angeles.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0