Varför klagar vi på vårt utseende så ofta?

En dag när jag hade en riktigt dålig hårdag och tittade mig i spegeln så funderade jag på hur jag skulle kunna göra för att mitt hår skulle bli finare. Då slogs jag av tanken att tänk när jag är typ 70 år gammal så kommer jag säkert tänka tillbaks och önska att jag vore 20 år igen och lika vacker som då. När man är typ 70 år eller äldre då kanske man kan ha en anledning till att klaga, men nu när man är 20 år gammal så har man väl egentligen ingen anledning till att klaga eller inte vara nöjd. Att vara 20 år måste vara en av de bästa åldrarna att vara i. Jag tycker vi alla borde försöka vara mer nöjda med våra utseenden och personligheter.

Jag brukar ibland läsa Mia Thörnbloms inspirerande böcker och de har verkligen gett mig insikt om hur man kan tänka positivt och hur man kan välja vad man vill tänka om sig själv och om andra. Så ni som inte har läst borde testa o läsa någon av hennes bra böcker någon gång. För man blir verkligen inspirerad, inte av allt, men av mycket.
Dags att lämna bloggen och förbereda inför midsommar nu! Glad midsommar på er! =)
XOXO Lisa
 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilket fint kort =)

2009-06-18 @ 22:21:32
URL: http://sanna26.blogg.se/
Postat av: marie J

Helt rätt kussen! =)

2009-06-18 @ 22:26:37
Postat av: Sofhia

Ja håller med! Alla borde försöka tänka lite mera possetivt, inte bara om alla andra i sin omgivning utan även om sig själva;) Väldigt bra skrivet hjärtat! Ditt hår är läckert även när du har trollruffs för övrigt! <3

2009-06-22 @ 19:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0