Shopping och mat

En torsdag...

Igår var det torsdag, då var jag, Erik och Fia på stan. Det var en väldigt härlig dag trots att vädret var grått och trist.
Dagen började med att jag och Erik kollade kläder på stan. Det var sjukt mycket folk som gav sig på alla rea-plagg. Inte konstigt att mellandagsrean i London kallas för "the boxing day".
Efter fina fynd och shoppande blev jag och Erik hungriga.
Vi bestämde oss för att äta en bit mat. Det blev pastabuffé, smaskens! Jag vet inte hur många dagar jag har ätit pastabuffé nu, det börjar bli en vana, men som med allt annat har jag mina perioder. Ett tag hade jag salladperiod. Det är så gott att ta en sallad på stan och få välja vad man vill. Fetaosten är alltid otroligt god, till skillnad från den man köper i affären.

Efter lunchande mötte vi upp Sofhia och shoppingen fortsatte. Efter idag har jag inte några galgar lediga i min garderob. Det får verkligen räcka med shopping. Det känns skönt. Det är inget jag behöver köpa längre.
Efter att jag hittat en skinnjacka bestämde vi oss för att värma oss med en varm choklad. Det var riktigt mysigt. Efter att Erik, jag och Sofhia suttit där länge var Erik tvungen att jobba. Sofhia och jag drog hem och testade det vi har köpt och tog foton.
När vi sedan på kvällskvisten blev sugna på mat var det vanliga matriset slut, däremot låg det en påse med blått thai-ris som jag köpte när jag var i Thailand. Det är ris, med ngn slags blå smaksättning. Gott var det, men jag kan inte säga att det såg lika aptitligt ut som vanligt ris.

Shoppingen

Filippa K-klänning


Den nya t-shirten!



Skinnjacka från Kaos


Sofhia i sin snygga, nya skinnjacka!

Matlagningen

Det såg ut som en trolldryck eller ngt =O


Wok med blått ris, det blev lika gott som vanligt trots allt

Kommentarer
Postat av: Sofhia

Vad bra smak vi har, på både mat o kläder må ja säga!:D

2009-03-14 @ 00:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0