Norrköping gläds med Åtvidaberg


I måndags shoppade jag och Sofhia på stan. Plötsligt stötte vi på Emelie och Kajza och stod och pratade med dem ett tag. Efter en stund kom en journalist från Corren fram och började ställa en massa frågor om IFK och Åtvidaberg som har kommit till Allsvenskan. Det var riktigt roligt att prata med honom. Det märktes att han var en journalist. Han verkligen sög åt sig alla ord vi sa, därför var jag lite försiktig med min kommentarer. Man vet aldrig vad de förvandlar de till. Spända och förväntansfulla sökte vi igenom Correns internetsida på tisdagen, men där hittade vi inget. Sedan samma dag hade mamma köpt Corren. Det var ju ett stort inslag om oss. Bilden var t.o.m. större än den på IFKs tränare och chef. Det blev roliga citat som "Låt bäste lag vinna" / Sofhia, "Det var ju 27 år sedan de  var i allsvenskan så det kanske var dags"/jag och "Grattis!"/ Kajza Det är kul att hamna i tidningen och alltid lika spännande att se hur de lägger upp det. En gång blev jag tillfrågad av Norrköpings Tidningar om belysningen i Norrköping. Jag tänkte att det kanske handlade om dagens fråga. Vilket det visade sig inte vara. Vad jag inte hade trott var att jag skulle hamna på tidningens framsida. Jag blev väckt tidigt den morgonen av mamma som ropade i köket. "Du är på framsidan Lisa!" och det var jag. När jag såg vad de skrivit så kunde jag inte låta bli att fnissa. Det stod en hel del om mina kommentarer.
Nu ska jag äta lite frukost :) 
XOXO Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0