En dag i Stockholm




Bussresan till Stockholm var avkopplande. Jag och Sofhia sov större delen av vägen. Väl framme lånade Fia bussens toalett. Under tiden gick alla andra av bussen. Kvar satt jag på bussen och väntade på Fia. Då ropade busschaufören att han bara ska parkera. Efter att ha åkt ett stycke bort kommer en förvirrad Fia ut från toaletten. Han ska bara parkera sa jag lugnande. När vi skulle gå av sa busschauffören "Men vänta ni måste betala för att ni åkte ett extra bit". Jag och Fia skrattade glatt och tittade sedan förvirrat på varandra. Jag tänkte "hahah han skämtar..eller? :P" Efter våran tystnad skrockar han säger "haha jag bara skämtar, hade så bra tjejer!".

Trötta, men taggade inför shopping och allt vad Stockholm har att erbjuda gick vi av bussen. Som det matvrak jag är var jag sugen på en bit mat. Så vi gick in på första, bästa mysiga restaurang. Om jag inte minns fel så hette det grillhouse eller steakhouse. Väl inne var det jättemysigt. Det blev spagetti med kött och svampsås. Det smakade utsökt. Glada och flummiga satt vi länge inne på restaurangen. Vi satt så länge så att varenda person som suttit i rummet hade bytts ut av nya gäster.

Efter mycket babbel och god mat var vi sugna på shopping. Ni tänker säkert "åh Stockholm, då köpte hon säkert en massa kläder..." men nej...jag som hade tänkt att nu ska jag hitta en massa snyggt som inte finns i Norrköping, men det gjorde jag ju inte. Hittade jag något som jag verkligen gillade så fanns det oftast bara i XS, inte coolt. Jag hittade en top från självaste Topshop och ett par örhängen, men jag var hyfsat nöjd ändå. Då hade jag ju istället pengar att lägga på annat kul.

Efter timmar av shopping var vi helt slut i benen så då kom jag på den briljanta idén att massage vore ju underbart. Eftersom Sofhia och jag rätt ofta tänker samma, tyckte hon att det vore perfekt. Så vi började fråga runt om var vi skulle gå. En tjej som vi först frågade sa att Åhléns hade ju en jättefin SPA-avdelning. Det tyckte vi var perfekt eftersom det ligger i mitten av City. Väl uppe i Åhléns får vi höra att de hade stängt ner SPA:t för ett halvår sedan. Så det var bara att fortsätta leta.

Till slut efter mycket letande fick vi höra att Centralbadet var jättefint och att dit skulle vi gå. Och om det var fint...det var jättefint och mysigt, lite gammaldags. Vi fick låna badkläder, handukar och badrockar. Fia fick thailändsk massage och jag fick den klassiska. Det var det som de kunde erbjuda just då. Fias massage var tydligen väldigt lyckad. Min.....ja låt oss säga att massören trodde jag betalade för att få lyssna på en massa historia ur hans liv och frågor om vad jag gjorde, hur jag kom till Stockholm och vad jag skulle göra där. Det var ganska frustrerande, men jag var bara glad att få vila ut efter våran långa promenad genom Stockholm. Så även om det inte var vad jag hade hoppats på så var han okej på att massera. Några muskelknutar försvann nog iaf.

Avslappnade och möra satte vi på oss badkläderna vi fick låna och gick ner till basängen vid baren. Efter att ha blivit masserade ville vi fortsätta med lyx och bestämde oss för att sätta oss på en lite finare restaurang. Maten var verkligen värt sitt pris. Jag tänkte att det vore kul att testa något nytt så jag tog ankbröst med portobello medan Fia tog grillad tonfisk. Senare under kvällen efter lite vin satte sig två Lindingöpojkar vid vårat bord. När vi sa att vi bodde i Norrköping så sa den ena "Ja Norrköping ja! Där finns ju Palace, en roddklubb och ett café". Fia och jag brast ut i skratt och tänkte det var nog länge sedan han var där ;)
XOXO Lisa











Kommentarer
Postat av: emmygoodwin

tack söte :)

2009-09-19 @ 15:16:07
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0