Rätt träning?



Jag har äntligen börjat träna igen. Fyra dagar i rad har jag varit aktiv. Jag har spelat tennis, squash och paddlat kajak. Vad underbart det är att komma igång och vad bra det har gått. Träningen har gått bra, men så börjar man känna att den där lilla förkyldningen inte är så liten längre. Vad gör man då? Jag surfade runt lite på internet och hittade en sida där de ger tips om träning och hälsa. Enligt deras hemsida så kan sjukdomsperioderna bero på för hård träning, för lite vila och dålig kost. Mitt problem är nog att jag tränar mycket på kort tid och får inte tillräckligt mycket återhämtning. I natt sov jag hyfsat, men tidigare nätter har jag vaknat ett flertal ggr och haft svårt för att somna om. Det kan förstöra så mycket av dagen efter. Jag tror jag ska börja läsa lite innan jag lägger mig och kanske dricka te. Då kanske man slutar vara uppe i varv.

Nu ikväll ska jag lägga mig tidigt, det är en stor dag imorn. Jag och Sofhia ska spendera hela dagen enda till sent in på kvällskvisten i Estockholmo!! Det blir en fullspäckad dag fylld av shopping, god mat och en utekväll! Det ska bli så kul! Det kan även hända att vi ska på bio, beroende på hur mycket tid vi har. Är redan taggad. Snart ska jag äta. Jag vet, det är sent, men jag tittade på matchen Sverige-Malta. Jag är glad att det till slut blev ett mål (även om det var ett självmål av Malta), men jag är ändå lite besviken på Sverige. Malta skulle tydligen inte vara ett stort motstånd ändå slutar det med en enda mål. De får så många målchanser, men lyckas så många ggr slarva bort dem. Jag är iaf glad att matchen slutade med 1-0 till Sverige. Hade känts tungt annars.

Jag fick en anonym kommentar där det stod frågor om mina målningar så jag tänkte passa på att svara här. Nej, jag lägger inte in dem i garderoben...
...de flesta sitter på väggen andra ligger på tork och vissa är så värdefulla att jag gömmer dem *blink blink*

Det var allt för ikväll! Sov så gott allihopa!
XOXO Lisa






Här är lite bilder som jag har tagit, enjoy!

Kommentarer
Postat av: Lans - nåra penslar, ett staffli och akvarell

sv: tack! (: Föredrar nog att måla med akvarell (:

2009-09-11 @ 03:10:27
URL: http://lans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0