10 orsaker till att det är skönt att vara hemma

  1. Det har varit helt underbart att träffa mina underbara vänner och min familj här hemma. Har dock inte hunnit träffa alla än. Det är kul att uppdatera om allt galet som hänt här och i Australien.
  2. Våren är här och det är en massa söta blommor överallt. Jag känner redan vårkänslor trots att jag kom hem i onsdags.
  3. Att ha en garderob är såå underbart. Ni anar nog inte hur segt det var att ha alla kläder man hade nedpackade i en väska.
  4. Jag har nog aldrig uppskattat att sova i min egen säng som nu, inte behöva vakna och ha ont i ryggen och sova gott.
  5. Ett eget rum, det är så skönt. I Australien delade jag oftast rum med minst 3 stycken. Då kunde man vara med om rätt irriterande grejer, typ som att någon hade tagit ens kudde eller vaknar mitt i natten av att fulla människor kom in i rummet o snackade. Den sjukaste natt jag var med om var nog en natt när en tjej som sov ovanför mig snackade i telefon halva natten och hade signalen på högsta volym. Inte nog med det hade hon en kille i sängen och de låg och pratade och skrattade och lyssnade inte på någon som ville sova. När jag väl lyckades somna vaknade jag av att det ramlade ner en massa mynt i min säng. Konstig upplevelse, men oftast var alla snälla och hade respekt för varann. Jag fick också så oerhört många trevliga tjejer i mitt rum.
  6. När jag kom hem så insåg jag hur mycket snygga kläder och accessoarer jag hade hemma som jag hade glömt att jag hade. Det var en trevlig överaskning.
  7. Svensk, god frukost. Jag har verkligen saknat nyttigt, mörkt bröd och kaviar.
  8. Maten hemma den är verkligen något jag har saknat mycket. Jag som älskar pasta måste verkligen ta en paus eftersom vi oftast levde på pasta. Det var ju trots allt väldigt billigt, men man unnade ju sig mycket goda måltider också som stek och tacos m.m.
  9. Rutiner! Gå upp hyfsat tidigt och göra något av dagen. Jag ska börja träna igen så fort jag är frisk från förkyldningar. Längtar redan.
  10. Jag fyller ju år imorgon (torsdag) så det ska bli kul att ordna en fest och träffa alla. Jag tycker det känns roligare att fira hemma. Det blir lite mer personligt när man firar med sina nära vänner.

Kommentarer
Postat av: Fani

grattis i efterskott gumman! hoppas du hade en bra födelsedag <3 :D får ses snart tkr jag. pusspuss

2010-04-17 @ 13:46:59
URL: http://glikia.blogg.se/
Postat av: Almira

Det är verkligen saker man tar för givet, men som man sedan inser hur mycket man uppskattar.

Grattis i efterskott förresten! :)

2010-04-19 @ 20:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0