Bondi beach

Jag har tittat på filmen "Luftslottet som sprängdes" häromdagen. Den var jättebra och spännande. När jag sedan bytte kanal så visade TV4 från Bondi Beach där jag och Erik solade för 4 veckor sedan. Livvakter hade sett en haj och bad alla gå upp från vattnet. Dock skrämde inte det alla surfare, vissa stannade faktiskt kvar i vattnet, medan livvakter körde en vattenskoter och försökte skrämma iväg hajen. En kille hade blivit av med en del av sin bräda, vilket såg ut som ett hajbett.

Jag umgicks med en hel del surfare i Australien. För dem var det inte helt ovanligt att se en haj när de surfade. När jag vid ett tillfälle väntade på en våg såg jag en stor svart skugga i vattnet bredvid mig. Jag låg där och vågade knappt andas. För vad skulle jag göra? Ligga kvar på brädan och riskera att bli puttad i vattnet? Paddla iväg och riskera att den bet mig i handen? Jag valde att sakta paddla därifrån för att inte väcka så mycket uppmärksamhet. Jag var inte 100 % säker på att det var en haj, men väl uppe på stranden mötte jag en tjej som också surfade och hade sett samma sak. Varken hon eller jag ville fortsätta surfa.

Annars märkte jag inte av så mycket när jag badade. I och för sig så blev jag bränd av en manet. Den fastnade mellan tårna när jag vi skulle bära in kajakerna på stranden efter ha paddlat bland delfiner och sköldpaddor. Den brände enormt mycket. Jag blev tipsad av en kille att hälla varmt vatten på området. Det hjälpte faktiskt.

Nu måste jag dra! Hade så bra! 
XOXO Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0